شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صلوات خاصه

حوزه/ مراسم بزرگداشت هفته ملی جمعیت با صلوات خاصه امام رضا(ع) در دشتستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت آغاز دهه کرامت و بزرگداشت هفته ملی جمعیت مراسم بزرگداشت هفته ملی جمعیت با شعار محوری «سهم من از جوانی ایران» با صلوات خاصه امام رضا(ع) و تبرک پرچم متبرک امام رضا(ع) امروز در سالن اجتماعات شهید شاهینی شهر برازجان برگزار شد.

فرماندار دشتستان ضمن تبریک دهه کرامت گفت: در راستای سیاست های فرزندآوری و جوانی جمعیت، از سال گذشته قرارگاه جوانی جمعیت و صیانت از خانواده با ریاست فرماندار و دبیری اداره ورزش و جوانان در شهرستان تشکیل شده است و نهادها و ادارات مسئول، هر ماه باید عملکرد خود را در این قرارگاه ارائه نمایند.

احمد بنافی اظهار کرد: ذیل این قرارگاه کارهای خوبی در مقوله فرزند آوری انجام شده است که می توان به اضافه شدن ۲۳ هکتار زمین به شهرستان و ارائه تسهیلات برای خانواده هایی که دارای فرزند شده اند. اشاره کرد.

حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان نیز ضمن گرامی داشت دهه کرامت تأکید داشت: مقام معظم رهبری به مقوله جمعیت اهتمام ویژه ای دارند و از سالهای گذشته بر جوانی جمعیت و صیانت از خانواده تاکید فراوان داشته اند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دشتستان نیز در این مراسم عنوان کرد: تلاش در جهت داشتن ایرانی جوان، توفیقی است که با حمایت و برنامه ریزی همه سازمانها، ادارات، صنایع و بخشهای جامعه ممکن است.

ماریا خویشدوست افزود: هفته ملی جمعیت فرصت مغتنمی است که تمامی سازمان ها و نهادهای مسئول ارتقاء نرخ رشد و فرزند آوری با فراهم نمودن تسهیلات و امکانات لازم در مجموعه خود، حامی و مشوق اجرای برنامه ارزشمند حمایت از جوانی جمعیت باشند و سهم خود را از جوانی ایران ادا نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم اظهار کرد: متاسفانه نرخ ناباروری در کشور ایران ۲۶ درصد است که از میانگین جهانی که ۱۲ درصد است خیلی بالاتر است و عوامل و دلایل زیادی دراین نرخ ناباروری دخیل هستند.

قاسم برجویی فرد نرخ رشد جمعیت در کشور و استان بوشهر در چند سال اخیر را روندی کاهشی دانست و افزود: تمامی ارگان ها و نهادها باید با اجرایی کردن سیاستهای جمعیتی، این شاخص را تغییر دهند تا در دهه های آینده شاهد کشوری سالمند و سالخورده نباشیم.

نبی فتاحی، دکترای روانشناسی بالینی و مدرس دانشگاه، از سخنرانان اصلی این مراسم بود که در خصوص معایب و آسیب های تک فرزندی و همچنین استحکام خانواده مطالبی را بیان نمود و افزود: در هرجامعه ای، خانواده یکی از ارکان های اصلی محسوب می شود.

در حاشیه این مراسم، سعید جوانمردی کاریکاتوریست دشتستانی طرحی از جوانی جمعیت طراحی و به شبکه بهداشت و درمان اهدا کرد.

همچنین هنرمندان خادمیار کانون های خدمت رضوی دشتستان از آموزشگاه هنری تجسمی تندیس، شعارهای فرزندآوری را خوشنویسی و به شرکت کنندگان اهدا کردند.

گروه سرود صدای انقلاب از کانون خادمیاری تخصصی محصولات فرهنگی دشتستان سرود خانواده را اجرا نمود که مورد تشویق مسئولین قرارگرفت.

در پایان مراسم از فعالان و خادمان حوزه جمعیت و فرزندآوری، مادران چند فرزندی و برگزیدگان جشنواره «ایران جوان بمان» تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha