چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برای حل مشکلات باید اصلاح‌گری داشته و اهل تعارف نباشیم اما از طرفی درگیری و تنش به مصلحت نیست و خاصیتی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در گردهمایی ائمه جمعه استان ضمن گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر بر لزوم تلاش جهت ادامه راه شهدا و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

امام جمعه زاهدان بر لزوم اهتمام به تهذیب نفس و خواندن آیات و روایات جهت پیاده سازی آن در وجود خود تأکید کرد و افزود: ما مبلغانی هستیم که با دریافت مسئولیت تحت عنوان امام جمعه به نوعی زمینه‌های کاری‌مان بیشتر شده است و باید انتظارها را متناسب با واقعیت تعریف کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی است و امور فرهنگی باید با محوریت او پیش برود که البته این کار با ابلاغ شدنی نیست و به اخلاق و عملکرد خودمان بستگی دارد.

وی ادامه داد: اگر اخلاق را رعایت و به درستی عمل کنیم، شمع جمع خواهیم بود و در کنار آن می‌توانیم از سایر ظرفیت‌ها از جمله شورای فرهنگ عمومی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، شورای زکات و ... استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به بیان راهکارهای موفقیت در امر تبلیغ و ایفای نقش در جایگاه امامت جمعه پرداخت و اظهار داشت: گام اول تلاش برای رشد علمی و اخلاقی خودمان است که در این صورت کارایی بیشتری خواهیم داشت و نتیجه کار ما به نوعی اثر وضعی عملکرد ماست.

امام جمعه زاهدان گام دوم را تعامل سازنده با مسئولان و مردم و پرهیز از درگیری و تنش عنوان کرد و گفت: برای حل مشکلات باید اصلاح‌گری داشته و اهل تعارف نباشیم اما از طرفی درگیری و تنش به مصلحت نیست و خاصیتی نخواهد داشت.

وی بر لزوم اولویت بخشی به حوزه‌های علمیه‌، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: ارتقای محتوای خطبه‌ها حائز اهمیت است و باید در خطبه‌های نمازجمعه به مسائل فکری و زیربنایی پرداخته شود و تنها شعار کافی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی عنوان داشت: شرط دیگر رعایت اخلاق، تواضع، مردمی بودن و دعوت عملی به دین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: در زمینه انتخابات ائمه جمعه باید تلاش کنند تا مشارکت بیشتر مردم آن هم با فهم و بصیرت بیشتر را داشته باشیم اما وارد بازی‌های سیاسی نشده و مراقب باشید تا دیگران از شما به عنوان ابزار تبلیغاتی خود سوء استفاده نکنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار فعال‌سازی ظرفیت شورای فرهنگ عمومی و استفاده بهینه از این فرصت شد و گفت: در مناسبت‌های مختلف باید فعالیت مضاعف داشته و از حضور جمعی مردم به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: در این راستا باید از ظرفیت مسجد و ائمه جماعت نیز استفاده و هدایت و راهبری لازم را داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مدیریت و کنترل اطرافیان و جلوگیری از سوءاستفاده آن‌ها از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا شائبه‌ فساد ایجاد نشود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب مدیران گلایه مند هستیم ائمه جمعه نیز باید از دخالت در امور اجرایی و عزل و نصب‌ مدیران خودداری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha