جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
پاتریارک پورفیریه اسقف اعظم کلیسای صربستان

حوزه/ اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان در دیار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران گفت: با کمک هم می‌توانیم به دنیا نشان دهیم که انسان‌ها بنده خدا هستند و حرف بشری نمی‌تواند بالاتر از خواست خدا باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری گفت‌وگوی ادیان به اتفاق هیأت همراه با پاتریارک پورفیریه، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان دیدار کرد.

در این دیدار پاتریارک پورفیریه در سخنانی با ابراز خوشحالی از دیدار با هیأت ایرانی گفت: ما همه برای رضای خدا کار می‌کنیم.

وی ایران را سرزمین الهی توصیف کرد که فرهنگ غنی را به نمایش گذاشته است.

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان افزود: با کمک هم می‌توانیم به دنیا نشان دهیم که انسان‌ها بنده خدا هستند و حرف بشری نمی‌تواند بالاتر از خواست خدا باشد.

پاتریارک پورفیریه اظهار داشت: روابط مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس به این دلیل که قرن‌ها با یکدیگر زندگی کرده‌اند و ارتباط داشته‌اند، نزدیک تر است.

وی ابراز کرد: یکی از تهدیدهای جدی دنیای امروز از بین رفتن بنیاد خانواده است. آنچه که در انجیل به آن اشاره شده، زندگی مشترک است اما در صربستان و کشورهای غربی با وضعیتی روبرو هستیم که با نادیده گرفتن اختلافات زن و مرد موجب تزلزل بنیاد خانواده شده است.

کشورهای قدرت طلب به ظاهر برای زنان آزادی طلب می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور نیز با اشاره به اشتراکات میان اسلام و مسیحیت ارتدوکس مطرح کرد: زنان هدف کشورهای قدرت طلب هستند تا با نام آزادی بهره بیشتری از آنان بگیرند و لذا با تلاش مشترک در راستای تثبیت جایگاه حقیقی زن و خانواده قدم‌های مؤثری برداریم.

وی گفت: جهان در حال چرخش است و قدرت‌های جهانی در حال جابه جایی است و آینده دیگری پیش روی جهان است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: بحران معنویت بحران جدی امروز و فردای بشر است و ما اینجا هستیم که با شما و همکارانتان برای برون رفت از این چالش‌ها گفت‌وگو کنیم.

گفتنی است پس از درگذشت اسقف سابق ارتدوکس صربستان در پی ابتلا به ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹ شورای کلیسای اسقف‌های ارتدکس صربستان با رأی‌گیری اعضای شورای ۳۹ نفره، پاتریاک پورفیریه را به عنوان چهل و ششمین اسقف اعظم کلیسای ارتدکس این کشور انتخاب کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha