شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت‌الاسلام علی‌اصغر صالح‌آبادی

حوزه / همرزم مرحوم ابوترابی گفت: مرحوم ابوترابی در دوران اسارت با اخلاق نیک خود باعث می‌شد تا حتی سخت‌ترین قلب‌ها نیز دگرگون شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر صالح‌آبادی همرزم مرحوم ابوترابی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت مرحوم ابوترابی که در مسجد مهدیه همدان برگزار شد، اظهار داشت: انسان دارای ظرفیت‌ و توانایی‌ بالقوه‌ای است که اگر به درستی از آن استفاده کند می‌تواند به مقام خلیفه الهی دست پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه انسان در مسیر رشد و کمال معنوی و انسانی می‌تواند به جایگاهی برسد که در جهان اثرگذار باشد، گفت: این ویژگی تنها به اولیای الهی اختصاص ندارد و ظرفیتی است که در وجود تمام بشریت گنجانده شده و لذا این خود بشر است که می‌تواند از آن به نحو احسن استفاده کند یا خیر.

همرزم مرحوم ابوترابی، با بیان اینکه بزرگانی چون حضرت امام(ره)، مرحوم ابوترابی و شهید سلیمانی توانستند این ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانند، اظهار کرد: مرحوم ابوترابی در دوران اسارت نیز با اخلاق نیک خود باعث می‌شد تا حتی سخت‌ترین قلب‌ها نیز دگرگون شود.

وی با اشاره به اینکه مرحوم ابوترابی در اردوگاه تکریت پشت اردوگاه افسران حضور داشت، یادآور شد: در این اردوگاه مرحوم ابوترابی را به قدری شکنجه می‌کردند که فرصت استراحت و یا فکر مقابله با بعثی‌ها را نداشته باشند اما با تمام سختی‌ها و شکنجه‌ها، فقط صدای یا زهرای محروم ابوترابی بلند می‌شد.

حجت‌الاسلام صالح‌آبادی افزود: وقتی مرحوم ابوترابی بعد از شکنجه وارد اردوگاه می‌شدند از اسرای دیگر عذرخواهی می‌کردند که شکنجه‌شدنشان باعث آزار روحی آنها شده و این همان روحیات بزرگ ایشان است که زبانزد بود.

وی با تأکید بر اینکه همواره رفتار و گفتار مرحوم ابوترابی بر افراد مرتبط با ایشان تأثیرگذار بود، خاطرنشان کرد: شعاری که مرحوم ابوترابی سر لوحه خود قرار داده بود، "پاک باش و خدمتگزار" بود، شعاری که برگرفته از نهج البلاغه می‌باشد و لذا همه را به خدمت به مردم دعوت می‌کردند.

همرزم مرحوم ابوترابی، با تأکید بر اینکه امروز نیز مسئولان باید سیره و منش امثال مرحوم ابوترابی را الگو خود قرار دهند، گفت: امیدوارم شعار "پاک باش و خدمتگزار" سرلوحه کارهای ما باشد و بتوانیم به مردم خدمت خالصانه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha