شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1092049
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت

وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی به عباس علی آبادی برای تصدی وزارت صمت رای اعتماد دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نمایندگان مجلس با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع و ۲ رأی باطله از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر در صحن، تصدی وزارتخانه صمت را به علی آبادی سپردند.

عباس علی‌آبادی را بهتر بشناسیم

عباس علی‌آبادی، متولد ۱۳۴۰ در شهر اراک و فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی ازدانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای احتراق داخلی (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

علی آبادی سابقه کار در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی را داراست. از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام بود. او در مقام معاونت، اعلام کرده بود به دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی ایران در ساخت نیروگاه، دولت در امر ساخت نیروگاه فعال خواهد شد. علی آبادی در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ به جای هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو شد، اما از پذیرش این مقام امتناع کرد و به همین دلیل به جای فرشاد مقیمی معاون پیشین وزیر صنعت به مدیر عاملی ایران خودرو منصوب شد.

شرکت مپنا از سال ۱۳۷۳ تاسیس شد و از سال ۱۳۸۸ تاکنون عباس علی‌آبادی مدیرعامل این شرکت بزرگ بوده است.

مهمترین اقدام علی‌آبادی در مپنا را تلاش برای توسعه این شرکت از پروژه‌های نیروگاهی به دیگر پروژه‌ها است. در دوران او قراردادهایی در زمینه نفت و گاز و صنایع ریلی کشور بسته شد و او ورود به ساخت دستگاه‌های پزشکی برای حوزه سلامت، خودروهای برقی و... در دستور کار قرار داد. در رزومه منتشر شده از علی آبادی آمده است: «او تا به امروز قراردادهای بین المللی بیشماری در داخل و خارج از کشور مذاکره، منعقد و اجرا کرده و به واسطه این طرح‌های عظیم سابقه تجارت جهانی در مقیاس داشته است.» و «در این دوره ۱۵ ساله گروه مپنا چندین بار، بزرگترین صادر کننده نمونه و ممتاز صنعتی کشور لقب گرفت.»

علی آبادی استاد دانشگاه و دارای مقالات متعدد در مجلات و کنفرانس‌های معتبر علمی داخلی و خارجی است و تالیفات و ترجمه کتب فنی و تخصصی و مسئولیت‌های اجرایی بسیاری از جمله ریاست دانشگاه، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، عضویت در هیات امنای دانشگاه ها، عضویت در کمیته آموزش شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضویت در شورای برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی کشور به عنوان عضو حقیقی و ریاست و عضویت در بسیاری از انجمن‌های علمی تراز ملی، کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی، را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha