شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ طلبه المپیادی مازندرانی گفت: در حوزه‌های علمیه، آموزش به همراه پرورش اتفاق می افتد.

خانم مرضیه حجتی، طلبه مازندرانی و صاحب رتبه دوم المپیاد استانی و راه یافته به المپیاد علمی طلاب خواهر سراسر کشور در گرایش ادبیات عرب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: ورود به حوزه امتیازات زیادی دارد، اولین امتیاز، شاگردی مکتب امام جعفر صادق(علیه السلام) و سربازی آقا امام زمان(عج) است؛ این یک امتیاز مادّی و معنوی به شمار می‌آید که رزق و روزی فراوانی به همراه می‌آورد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برکات ورود به حوزه علمیه آشنایی با دوستان انقلابی و اسلامی است؛ پناه بردن به سنگر علم و ایمان در عصری که تهاجم فرهنگی، از هر سو بر سر جامعه و جوانان می‌بارد، آرام بخش و نجات دهنده خواهد بود.

خانم حجتی افزود: تحصیل در حوزه علمیه دارای ظرافت‌هایی است که شاید در کمتر مکانی به چشم بیاید، به عنوان مثال طلاب بعد از یادگیری مباحث صرفی و نحوی، قواعد آن را در آیات و روایات پیاده می کنند.

وی اذعان کرد: برگزاری المپیادها و مسابقات علمی در حوزه‌ها، باعث ارتقای علمی و فردی طلبه شده و طلاب می‌توانند با مشارکت در این فراخوان‌ها سطح علمی خود را محک زده و در بالا بردن دانش فردی خود کوشا باشند.

بانوی طلبه مازندرانی در پایان تأکید کرد: کسانی که به دنبال تحصیل علم هستند، خود را به این دریای بی‌کران علم و معرفت، برسانند، چرا که در حوزه‌های علمیه، آموزش به همراه پرورش اتفاق می افتد و علم و اخلاق، با هم آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha