شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مدیر مجتمع تخصصی ریحانه الرسول(س) جویبار گفت: با وقوع حادثه هفتم تیر چهره دیگری از منافقان و متحدان غربی آن‌ها برملا شد و نشان داد که با ظاهر دینی خود قصد ضربه زدن و فروپاشی نظام اسلامی را دارند.

خانم شهربانو مومنی، مدیر مجتمع تخصصی ریحانه الرسول(سلام الله علیها) جویبار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید بهشتی و ۷۲ تن یارانش، گفت: حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ از نظر سیاسی و امنیتی دارای ابعاد بزرگی است، چرا که در این حادثه چهره پلید منافقان و بدخواهان نظام و نیات باطنی آن‌ها در جهت ضربه زدن به انقلاب نوپای ایران اسلامی برملا شد.

وی با اشاره به صفات رذیله منافقین افزود: با نفوذ، تسلط و حاکمیت مومنان، کافران و منافقان در ضعف، ناتوانی و انزوا قرار گرفته و راهی برای مخالفت علنی ندارند، بنابراین با پنهان کردن نیات باطنی خود در پی وارد کردن ضربات مهلک بر پیکره جامعه اسلامی هستند.

مومنی ضمن تاکید بر دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زمانی که ایران اسلامی از خفقان پهلوی فاصله گرفت، می رفت تا به سوی سازندگی و پیشرفت جامعه دینی حرکت کند، اما منافقان از راه‌های مختلف سعی در ضربه زدن به جامعه اسلامی داشتند از جمله ترور شخصیت‌های تاثیرگذار و حذف نیروهای انقلابی در قالب بمب گذاری اماکنی همچون دفتر حزب جمهوری اسلامی که سبب به شهادت رسیدن دکتر بهشتی و ۷۲ تن از مسئولان ارشد نظام شد.

مدیر مجتمع تخصصی ریحانه الرسول(سلام الله علیها) جویبار در پاسخ به این سؤال که امروز منافقان و بدخواهان نظام چگونه در تقابل با نظام اسلامی هستند؟، گفت: امروز منافقان و متحدان غربی آمریکایی با راه اندازی جنگ ترکیبی با اولویت جنگ شناختی، جنگ روانی و جنگ روایت‌ها، در پی شبهه افکنی‌های متکثر و متنوع در اذهان عمومی و روایت سازی‌های دروغین هستند.

وی همچنین با اشاره به ابزارهای رسانه‌ای قوی که در اختیار منافقان است، اظهار کرد: امروز زنان و مردان منافق با بیش از ۱۵ هزار حساب کاربری در کشور آلبانی، با وارونه سازی حقایق و ارزش‌های راهبردی، قصد تحریف رابطه بین توسعه و تقویت عمق استراتژیک را بر عهده دارند.

مومنی در ادامه گفت: دشمنان ملت ایران در طول این ۴۰ سال باید به این نتیجه رسیده باشند که چاره‌ای جز تسلیم و حضور در برابر اقتدار ایران اسلامی ندارند، چراکه هیمنه‌ی پوشالی آنان در هم شکسته و تاریخ انقضای‌شان به سر رسیده و بارزترین مصداق آن حمله پلیس آلبانی به اقامتگاه اشرف ۳ و انهدام بسیاری از تجهیزات و وسایل ارتباطی منافقان است.

مدیر مجتمع تخصصی ریحانه الرسول(سلام الله علیها) جویبار در پاسخ به این سؤال که وظیفه نیروهای انقلابی و دلسوزان نظام در این دوران چیست؟، گفت: مهمترین وظیفه نیروهای انقلابی به ویژه طلاب و مبلغین تبیین ابعاد حادثه ۷ تیر و فتنه‌هایی است که هنوز هم گریبان‌گیر جامعه اسلامی می‌باشد و بهترین راهکار برای رهایی از این هجمه‌ها، مقاومت بوده که از غنی‌ترین مفاهیم ارزشی نظام ما است.

وی در ادامه اظهار کرد: طرفداران گفتمان سازش معتقدند مقاومت برای کشور هزینه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و انسانی زیادی دارد و در مقابل دستاوردی هم ندارد و ناچار باید گزینه مذاکره یا سازش را در پیش گرفت، در مقابل این تفکر، جریان دیگری هست که با تکیه بر مبانی هویتی انقلاب و اصول ارزشی و دینی تنها راه نجات و توسعه کشور را مقاومت می‌داند که دستاوردهای آن در مقابل جریان سازش به مراتب بیشتر است.

مومنی ضمن اشاره به تفاوت دو تفکر "مقاومت" و "سازش" افزود: مقاومت، فقط جنگ فیزیکی، قتل و نزاع نیست بلکه یک گفتمان و طرز تفکر و نحوه رویارویی با مسائل است که در همه عرصه‌ها کارساز و اثربخش است، پس مذاکره باید در گفتمان مقاومت تعریف شود؛ مذاکره سازش کارانه سبب افزایش فشار و تهدید دشمن می‌شود، ولی مذاکره مقاومت گرا، در مسیر تامین منافع و عزت ملی مورد پسند است.

وی در پایان با تاکید بر حضور ایران در میدان مقاومت و دیپلماسی، آن را دو بازوی توانمند برای قدرت افزایش کشور دانست و گفت: مقاومت و دیپلماسی دو بازوی توانمند برای تقویت نظام اسلامی جهت کسب جایگاه برتر در منطقه می‌باشد که می‌تواند فتنه‌ها را در نطفه خفه کرده و موجب سربلندی جمهوری اسلامی ایران در جهان گردد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha