جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله محفوظی

استاد حوزه گفت:کسانی که با سوء استفاده از پست و مقام میلیاردها تومان از بیت المال را پایمال می کنند، حسابشان بسیار سخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محفوظی، امروز در دیدار جمعی ازفرماندهان و مسئولین عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی که در مسجد حضرت فاطمه الزهرا قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجراظهارداشت: ولایت اهل بیت (علیهم السلام) بزرگترین نعمت الهی است.

وی خطاب به نیرو های نظامی حاضر در جلسه افزود: یکی از مهمترین وظایف نیرو های انتظامی، محافظت از جان و مال و نوامیس مردم می باشدکه باید قدردان زحمات آنان بود که امنیت موجود حاصل تلاش شبانه روزی آنان است .

این استاد حوزه علمیه قم گفت: ریاست و مال دنیا ، برای انسان نوعی مستی می آورد که باید با تعقل و مدیریت صحیح گرفتار این گونه مسائل نشد.

آیت الله محفوظی با بیان این که تمام مسئولیت ها در روز قیامت مورد بازخواست قرار می گیرند تصریح کرد: از کوچکترین مسائل در روز قیامت سئوال می شود ،کسانی که با سوء استفاده از پست، مقام میلیاردها تومان از بیت المال را پایمال می کنند، حسابشان بسیار سخت است.

این استاد حوزه در ادامه با بیان این که هرکس در هرمقامی قرار دارد، بایدپنج اصل،توحید،عدل،نبوت ،امامت و معاد را در نظرداشته باشد اظهارداشت: روز قیامت هرکسی با توجه به نوری که دردنیا تدارک دیده حرکت می کند همان

طوری که خدای متعال می فرماید: يوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ يسْعَى نُورُهُمْ بَينَ أَيدِيهِمْ وَبِأَيمَانِهِمْ بُشْرَاكُمُ الْيوْمَ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ(الحديد/12).

آیت الله محفوظی با بیان این که هر مومنی که دارای عمل صالح بیشتری باشد نور ایمانش نیز بیشتر است  با اشاره به آیه يوْمَ يقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ لِلَّذِينَ آمَنُوا انْظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِكُمْ قِيلَ ارْجِعُوا وَرَاءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا فَضُرِبَ بَينَهُمْ بِسُورٍ لَهُ بَابٌ بَاطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَظَاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذَابُ(الحديد/13) گفت:پرهیز از دروغ گویی، غیبت ، تهمت ، فساد ، ظلم ستیزی از ابزارهای مهم کسب نور و چراغ راه قیامت است.

این استاد حوزه با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) تاکید کرد: خلف وعده، دروغ گویی و اجحاف در حق دیگران باید از جامعه شیعی برچیده شود .

آیت الله محفوظی با اشاره به آیه ؛ ينَادُونَهُمْ أَلَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ قَالُوا بَلَى وَلَكِنَّكُمْ فَتَنْتُمْ أَنْفُسَكُمْ وَتَرَبَّصْتُمْ وَارْتَبْتُمْ وَغَرَّتْكُمُ الْأَمَانِي حَتَّى جَاءَ أَمْرُ اللَّهِ وَغَرَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ(الحديد/14) ابراز داشت:از  عوامل گرفتاری انسان در قیامت ، رشوه خواری، ظلم به دیگران، خلف وعده و بی احترامی به پدر و مادر و شوهر و نسبت به همسر است .

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha