شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ امام جمعه جم گفت: نشانه‌های افول آمریکا در همه عرصه‌ها خصوصا اقتصادی و سیاسی در دنیا بیش از گذشته به چشم می‌آید، آمریکا که روزی به غنی‌سازی سه درصدی ما رضایت نمی‌داد اکنون به غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران، راضی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام هادی(ع)، به برخی از شیوه‌های مبارزاتی حضرت پرداخت و اظهار داشت: نفی مشروعیت حاکمیت طاغوت، تقابل هوشمندانه با عالمان درباری، نفوذ عاطفی در برخی درباریان و تقویت پایگاه‌های مردمی، از شیوه‌های مبارزاتی امام هادی(ع) است و زیارت غدیریه یکی از شاهکارهای امام هادی(ع) است.

امام جمعه جم، با تبریک عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت بر لزوم مردمی شدن جشن‌های غدیر و تبیین جایگاه والای غدیر و امامت و ولایت تأکید کرد.

حجت الاسلام محمدی، به تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین و کارکنان قوه قضاییه پرداخت و اظهار کرد: ملاک اصلی داوری فعالیت دستگاه‌ها، نتیجه و محصول نهایی است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت کم نظیر این قوه، اجرای کامل سند تحول دستگاه قضا، مبارزه با فساد در درون و بیرون این دستگاه، احیای حقوق عامه، تأمین آزادی‌های مشروع و پیشگیری از وقوع جرم را از جمله وظایف مهم قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه فساد درون قوه، هر قدر هم کم باشد باید ریشه‌کن شود، خاطرنشان کرد: جلسات با حقوقدانان، کارشناسان سیاسی و اقتصادی، دانشجویان و جوانان اهل فکر و نظر، اساتید، روحانیون و کسبه، موجب گسترش افق‌های تازه در مقابل قوه قضائیه می‌شود که این مباحث باید به شکل درست انعکاس رسانه‌ای داشته باشند.

امام جمعه جم، جهاد تفاهم را رهیافت جدید در هم‌افزایی اطلاعاتی و امنیتی کشور دانست و اظهار کرد: نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و دبیر شورایعالی امنیت ملی و سردار شیرازی رئیس دفتر فرماندهی کل قوا و دیگر مقامات کشوری برگزار شد و پیام مقام معظم رهبری و نکته این پیام مهم این است که «مجاهدت» تلقی کردن تفاهم در تمام رده‌های اطلاعاتی به‌خوبی نشان می‌دهد که همکاری و هم‌افزایی در جامعه اطلاعاتی تا چه حد در رهنامه جدید اطلاعاتی امنیتی کشور اهمیت دارد.

حجت الاسلام محمدی، با اشاره به سالروز آزادسازی شهر مهران، اظهار کرد: عملیات کربلای ۱، عملیات تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیه نیروهای ارتش عراق در خلال جنگ ایران و عراق بود که در تیرماه ۱۳۶۵ به‌مدت ۱۰ روز به‌صورت گسترده در منطقه مهران، استان ایلام انجام شد و این عملیات با پیروزی نیروهای ایرانی و بازپس‌گیری شهر مهران به‌پایان رسید.

وی با اشاره به روز صنعت و معدن، یادآور شد: این روز فرصت مناسبی است که به مهم‌ترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود، چرا که این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه نقش به‌سزایی دارد.

امام جمعه جم ابراز کرد: ایران، با در اختیار داشتن منابع و ذخایر سوختی و همچنین دیگر مواد معدنی مورد نیاز صنایع مختلف، از کشورهای غنی دنیا به شمار می‌آید.

وی خواستار افزایش سرعت‌ در راه اندازی ناحیه صنعتی شهرستان جم که در سفر رییس جمهور با حضور وزیر و نماینده هیات دولت کلنگ زنی شد، تأکید کرد.

حجت الاسلام محمدی، با تشکر از اداره صنعت و معدن شهرستان، اظهار کرد: پیگیری جهت ایجاد واحدهای صنعتی در شهرستان و صنایع تبدیلی و تولیدی با توجه به قرار گرفتن شهرستان در کنار بزرگترین واحدهای صنعتی نفت و گاز از ضرورت‌هاست.

وی در ادامه به برآورد راهبردی از پیروزی ایران و شکست آمریکا پرداخت و خاطرنشان کرد: برخلاف طراحی‌های دقیق استکبار و مهندسی شگفت‌آور و تحسین‌برانگیز آمریکا در چیدمان برنامه‌های مقابله با ایران، از آنجا که دستگاه محاسباتی آمریکایی‌ها در محاسبه رفتارهای ملت و رهبری ایران دچار اختلال‌های جدّی هستند، بسیاری از برنامه‌های آنها، نه‌تنها تحقق نیافت بلکه برخلاف میل آمریکایی‌ها تبدیل به ضدّ خود شد و تأثیر معکوس گذاشت.

امام جمعه جم افزود: اصله عربستان و امارات به شکل عجیبی تقویت شد و ایران و عربستان و شیوخ خلیج فارس به سمت هم‌گرایی حرکت کردند. آمریکا از افغانستان مجبور به خروج شد و همچنین از عراق و با مصوبه مجلس عراق اخراج شد.

وی بیان کرد: دولت‌های حامی ایران تقویت شده و دولت‌های مخالف ایران ناتوان‌تر شدند و همچنین فاصله کشورهای حیاط خلوت آمریکا در آمریکای جنوبی با آمریکا عمیق‌تر شد و نیز از جهتی موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اعراب به مُحاق رفت.

امام جمعه جم، خاطرنشان کرد: نشانه‌های افول آمریکا در همه عرصه‌ها خصوصا اقتصادی و سیاسی در دنیا بیش از گذشته به چشم می‌آید، آمریکا که روزی به غنی‌سازی سه درصدی ما رضایت نمی‌داد، اکنون به غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران، راضی شده و بررسی و تحلیل دقیق این اتفاقات که بخش عمده‌ای از آن در طول یکسال گذشته اتفاق افتاده ما را به قدرت بازدارندگی متکی به مردم نظام اسلامی بیشتر آشنا خواهد کرد و ادامه آن اضمحلال رژیم صهیونیستی است.

وی بیان کرد: بهار امسال، رسانه‌های صهیونیستی بخش‌هایی از سندی را منتشر کردند که طبق آن مقامات وزارت خارجه این رژیم به افول جایگاهشان در جهان اذعان داشتند، یکی از مصادیق اوج‌گیری بحران در سرزمین‌های اشغالی، گسترده شدن جبهه مقاومت از غزه تا کرانه باختری است، اگر درگیری‌ها پس از معاهده اسلو در سال ۱۹۹۳ بیشتر در غزه اتفاق افتاد، اکنون کرانه باختری به انبار باروت علیه رژیم صهیونیستی مبدل شده است.

حجت الاسلام محمدی گفت: اینها همه نشان پیروزی اسلام و انقلاب و نوید بخش آینده بسیار روشن برای دنیای اسلام است و نشان از اقتداری است که دشمنان دیگر به فضل الهی توان مقابله با آن را ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha