شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد بارانی - سمنان

حوزه/ خطیب نمازجمعه سمنان با بیان اینکه غربی‌ها همیشه به دروغ ادعای صیانت از حقوق بشر را در جهان مطرح و جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده‌اند، گفت: ادعاهای دروغین حقوق بشر آمریکایی و اروپایی امروز برای مردم سراسر جهان بارز و آشکار شده است و دیگر کسی اعتنایی به این ادعاهای پوچ و بی‌اساس نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، خطیب نماز جمعه این هفته سمنان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که با حضور مردم در مصلای امیرالمؤمنین (ع) مرکز استان برگزار شد، با اشاره به آخرین تحولات ملی و بین‌المللی و در پیش بودن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: عید سعید قربان با مشارکت پرشور مردم مسلمان در سراسر جهان و مردم کشورمان در استان‌های مختلف با شکوه خاصی برگزار شد.

امام جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: غالب مردم ایران به برگزاری اعیاد مذهبی اعتقاد خاصی دارند؛ اما باید تلاش شود تا با ترویج فرهنگ اسلامی، این اعیاد باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر خم و اهمیت این واقعه بزرگ نزد شیعیان جهان اظهار کرد: اهمیت واقعه غدیر خم امروز باید بیش از همیشه برای نسل جوان و نوجوان کشورمان بیان شود و آنها بدانند که چه اتفاق بزرگی در این روز مبارک رخ داد.

خطیب نماز جمعه سمنان خاطرنشان کرد: افرادی که حقیقت واقعی غدیر خم را درک کرده باشند، برای همیشه در راه ولایت استوار خواهند بود و این امر به سعادت بشریت منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: جایگاه حضرت امیرالمؤمنین (ع) نزد پیامبر گرامی اسلام(ص) آنقدر بالا بود که ایشان در واقعه غدیر خم، ایشان را به عنوان جانشین خود معرفی کردند و این امر برای شیعیان جهان بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام بارانی گفت: امروز باید کمک شود تا با ترویج معارف اسلامی، حقیقت جایگاه امام علی (ع) در مسیر ترویج گفتمان اسلام بیش از گذشته تبیین شود. هنرمندان و افراد مشهور در زمینه فرهنگ‌سازی، ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: اهالی مسجد و هیأت‌های مذهبی باید در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های عید سعید غدیر خم پای کار باشند و این جشن‌ها را با مشارکت عموم مردم برگزار کنند.

امام جمعه مهدی‌شهر از جوانان نیز خواست تا برای برگزاری جشن‌های عید غدیر در محله‌ها و اماکن عمومی بیش از هر سال بکوشند.

وی همچنین با اشاره به برخی تحولات ملی و بین‌المللی، به ادعاهای بی‌اساس غربی‌ها در راستای صیانت از حقوق بشر اشاره کرد و افزود: مردم ایران اسلامی هرگز فراموش نخواهند کرد که مدعیان حقوق بشر چطور با حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی، آن را بر فراز آب‌های خلیج فارس ساقط کردند و این یکی از نمادهای بارز نقض حقوق بشر از سوی آمریکایی‌ها و ایادی آنها در سراسر جهان است.سنگ بنای شکل‌گیری آمریکا به خاک و خون کشیدن تعداد زیادی از سرخ‌پوستان بود و این نمونه ادعای دروغین حقوق بشر آمریکایی است.

خطیب نماز جمعه سمنان با بیان اینکه غربی‌ها همیشه به دروغ ادعای صیانت از حقوق بشر را در جهان مطرح و جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده‌اند، اضافه کرد: ادعاهای دروغین حقوق بشر آمریکایی و اروپایی امروز برای مردم سراسر جهان بارز و آشکار شده است و دیگر کسی اعتنایی به این ادعاهای پوچ و بی‌اساس نمی‌کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهای مستقل در جهان است که به حقوق بشر اهمیت بسیاری می‌دهد و این امر را در صحنه‌های مختلف نشان داده است.

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه مردم آزادی‌خواه جهان امروز دیگر اعتنایی به ادعاهای بی‌اساس غربی‌ها ندارند، گفت: مردم ایران اسلامی همیشه در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند و پس از این نیز در حمایت از جمهوری اسلامی ایران همواره نظر خود را به طور آشکار نشان داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha