شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
عراق

حوزه/ در سال‌های اخیر یکی از توطئه‌های صهیونیستی -غربی با ادعای آزادی بیان هتک حرمت به ساحت قرآن و سوزاندن کل و یا صفحات و آیاتی از این مصحف شریف است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در یک دهه اخیر اخباری مبنی بر اهانت و یا سوزاندن قرآن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. مکان اهانت به ساحت قرآن اغلب در کشورهای غربی است که همواره مدعی آزادی بیان وعقیده بودند و تمام پیروان ادیان را به احترام گذاشتن به سایرین دعوت می‌کردند.

در همین کشورهای غربی در حالی اهانت و قرآن سوزی با پشتوانه و مجوز پلیس صورت می‌گیرد که کوچکترین سوال تحقیقی پیرامون هولوکاست و یا اهانت به شخصیت‌های سیاسی دولت‌های غربی جرم تلقی شده و برای کسانی که در قالب انتقاد به یکی از شخصیت‌های سیاسی توهین کنند مجازات زندانی در نظر گرفته می‌شود.

کشورهای فرانسه، دانمارک و سوئد در صدر کشورهایی هستند که دولت‌های آنها به هتاکان به قرآن مجوز رسمی اعطا کردند.

در سال‌های گذشته یکی از هتاکان به قرآن شخصی به نام « راسموس پالودان» است، وی در سال ۲۰۱۹ در دانمارک و در سال۲۰۲۰ در شهر مالمو سوئد این اقدام هتاکانه را تکرار کرد. وی همچنین، در اقدامی موهن یک نسخه از قرآن کریم را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم پایتخت سوئد سوزاند. این اقدام وی تحت حفاظت پلیس و با مجوز مقام‌های سوئدی انجام شد. در هلند نیز «ادوین واگنسولد»، رهبر گروه راست‌گرای پگیدا، به قرآن اهانت کرد.

در روزهای اخیر «سلوان مومیکا»، مهاجر عراقی ۳۷ ساله به سوئد در نخستین روزهای نزدیک به عید قربان در برابر بزرگترین مسجد استکهلم، پایتخت سوئد چند صفحه از قرآن کریم را آتش زد . وی اخیرا اعلام کرد؛ طی ۱۰ روز بار دیگر نسخه‌ای از قرآن و پرچم عراق را در برابر سفارت این کشور در استکهلم آتش خواهد زد.

توطئه هتک حرمت به قرآن در ایران خنثی شد

یکی از اقدامات عجیب و نادری که سال گذشته در ایران با فتنه فوت مهسا امینی و صحنه گردانی غربی‌ها و آمریکایی‌ها اتفاق افتاد سوزاندن آیات حجاب در قرآن و انتشار آن در شبکه‌های مجازی بود. این اقدامات اگرچه بسیار محدود بود، اما به سرعت از سوی مراجع قضایی و انتظامی با آن برخورد جدی صورت گرفت.

دست لابی‌های صهیونیستی در جنایات قرآن سوزی

صهیونیست‌ها در کشورهای غربی اعم از اروپا و آمریکا نفوذ دارند و با امکانات تبلیغاتی و اهرم‌های مالی و ارتباطی خود به راحتی می‌توانند، دولت‌های غربی را به انجام آنچه می‌خواهند وادار کنند. اطلاعات موجود نشان می‌دهند دست‌هائی که ماجراهائی از قبیل قرآن‌ سوزی، کاریکاتور شارلی ابدو و کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی را به وجود می‌آورند، همگی از مراکز فعال صهیونیستی بیرون می‌آیند. صهیونیست‌ها موجودیت خود را از ناحیه مسلمانانی که به تعالیم قرآن اعتقاد دارند و پای‌بندی نشان می‌دهند در خطر می‌بینند. آنها می‌دانند که پیروان قرآن کریم هرگز به اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها رضایت نخواهند داد و لذا دشمنی و کینه‌ خود نسبت به مسلمانان را پایان ‌ناپذیر می‌بینند و تلاش می‌کنند از طریق اهانت به قرآن و پیامبر اسلام، عقده‌ گشائی کنند.

پروژه هتک حرمت به قرآن از سرزمین‌های اشغالی کلید خورد

حدود دو هفته پیش صدها شهرک‌نشین صهیونیست، ظهر روز چهارشنبه هفته پیش (۲۱ ژوئن)، به منطقه ترمسعیا (مرکز کرانه باختری) حمله کردند و خانه‌ها و خودروی فلسطینیان را تحت تدابیر امنیتی نظامیان صهیونیست به آتش کشیدند. تصاویر منتشر شده از این یورش نشان می‌دهد که اشغالگران همچنین به مسجدی در این منطقه یورش بردند و سگ‌های خود را وارد مسجد کردند و شیشه‌های این مکان مقدس را شکستند و قرآن‌های داخل مسجد را پاره کردند.

لابی‌های صهیونیستی صحنه‌گردان جنایات قرآن‌سوزی در جهان

همچنین تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست در جریان یورش به روستای «عوریف» در نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی، یک مدرسه را به آتش کشیدند و قرآن‌های موجود در آن را پاره کردند.

سال گذشته رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنانی به دلایل اهانت به قرآن با هدایتگری صهیونیست‌ها پرداخت

وی گفت: یکی از مهمترین اهداف استکبار به بندگی کشیدن مردم و سوق دادن مردم جهت منافع و خواسته های آنهاست. کسانی که به قرآن تمسک می جویند از بند قدرتهای طاغوتی رها می شوند. مشکل طاغوت ها با قرآن این است که این کتاب رهایی بخش و نجات دهنده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تأکید کرد: گروه‌های شرور به دنبال بسط جنایات اخلاقی تحت عنوان حقوق و آزادی هستند و از آن حمایت سیاسی و قانونی به عمل آمده است. طاغوت ها به دنبال گسستن ساختار اجتماعی از طریق هدف قرار دادن خانواده‌ها هستند.

وی ادامه داد: لابی صهیونیستی و یهودی بیشترین تحرک و ضدیت را علیه اسلام و قرآن و مسلمانان در جهان دارند. لابی صهیونیست در آمریکا و اروپا و دیگر کشورها فعال هستند. آنچه ما از جنایت قرآن سوزی طی سالهای اخیر دیدیم بزرگترین تحرک خصمانه علیه اسلام و مسلمین است.

الحوثی گفت: سوزاندن قرآن و ابراز دشمنی علیه آن و اسلام به مثابه اقدام تحریک آمیز بزرگی علیه مسلمانان و اهانت به آنهاست. این نشانه ضعف قدرت های شرور در برابر قرآن است. دشمنان اسلام فعالیت گسترده علیه قرآن دارند و به دنبال جدا کردن آن از امت اسلامی و رویگردانی امت اسلامی از آن هستند. آنها به دنبال ایجاد مانع میان مردم و قرآن هستند زیرا آن را بزرگترین خطر برای خود می دانند.

الحوثی به یکی دیگر از دلایل قرآن سوزی در اروپا اشاره کرد و توضیح داد: سوزاندن قرآن در اروپا در راستای جنگ آنها علیه جامعه بشری است. گسترش اسلام در جوامع اروپایی و غیر مسلمان موجبات نگرانی دشمنان اسلام و ناخرسندی آنها را فراهم ساخته و آنها را به سوزاندن آن سوق داده است. توجیهی برای سوزاندن قرآن وجود ندارد و این اقدامی خصمانه و جنایتکارانه و اهانت به کتاب الهی است. جنایت سوزاندن قرآن هدف قرار دادن مسلمانان و جنگ علیه آنها و هدف قرار دادن مقدس ترین مقدسات است.

لابی‌های صهیونیستی صحنه‌گردان جنایات قرآن‌سوزی در جهان

وحشت از گسترش اسلام در میان قاره سبز

یکی از دلایل اهانت رسمی و دولتی در کشورهای غربی به ساحت قرآن کریم گسترش موج اسلام خواهی در میان جوامع غربی و بویژه جوانان این کشورها است. به گزارش مرکز تحقیقات پیو، جمعیت مسلمانان اروپا از ۶/۲۹ میلیون نفر در سال ۱۹۹۰ به تعداد ۱/۴۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۰ رسیده است. «پیو» در سال ۲۰۱۱ براساس روند افزایش جمعیت مسلمانان پیش بینی کرده بود که مسلمانان اروپا در سال ۲۰۲۰ به ۶/۵۱ میلیون نفر می‌رسد و این عدد در سال ۲۰۲۳ به ۲/۵۸ میلیون نفر خواهد رسید.

افزایش خرید قرآن در کشورهای غربی

به دنبال اهانت‌های مکرر در چند کشور غربی به ساحت قرآن مراکز تحقیقاتی اعلام کردند که خرید قرآن در چند کشور غربی روبه افزایش است. مجله فرانسوی فیگارو بعد از اقدامات هتاکانه فرانسه نسبت به اسلام، در گزارشی اعلام کرد؛ فروش قرآن ترجمه شده به زبان فرانسوی به شکل قابل توجهی در سایت آمازون بالا رفته است.

هوشیاری مسلمانان و پیگیری قانونی برای مجازات هتاکان به قرآن

بعد از اهانت اخیر یک فرد مهاجر عراقی به ساحت قرآن کریم از همان ساعات اولیه مقامات سیاسی و قضایی دولت عراق و علمای عراقی و مردم غیور این کشور در کنار سایر مسلمانان جهان این جنایت سخیف را محکوم و خواهان استرداد این مهاجر برای محاکمه به دولت عراق شدند.

ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق، در پی حادثه سوزاندن قرآن کریم در استکهلم، پایتخت سوئد، بیانیه ای در محکومیت این اقدام صادر کرد. چارچوب هماهنگی (عراق) این اقدام شرم آور، و نیز چشم پوشی و اجازه دادن به این اقدامات توسط دولت ها و حکومت ها برای ابراز نظر با ادعای آزادی عقیده را که تنها در یک جهت و به دور از ارزش های همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان، مذاهب و ملیت ها اعمال می شود، محکوم می‌کند..

حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق طی پیامی به آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره هتک حرمت به قرآن کریم و مجوز دولت سوئد گفتند: احترام به آزادی بیان نمی‌تواند این رفتار شرم‌آور را که تعرض آشکار به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان است، توجیه کند.

لابی‌های صهیونیستی صحنه‌گردان جنایات قرآن‌سوزی در جهان

بازیکنان عراقی نیز قبل از آغاز بازی دو تیم فوتبال الشرطه و القاسم در لیگ فوتبال عراق با تمسک جستن به قرآن نسبت به توهین صورت گرفته به قرآن، واکنش نشان دادند.

مسلمانان در سایر کشورها نیز همچنان به اعتراضات خود علیه جنایت صهیونیستی غربی قرآن سوزی ادامه می‌دهند، اما برای جلوگیری از ادامه این اقدامات وحشیانه عزم دولت‌های اسلامی در محکومیت این جنایت و گرفتن تعهد از دولت‌های مزبور برای عدم تکرار این جنایت ضروری است.

گزارش از: وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha