شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ض

حوزه / امام جمعه آران وبیدگل بر لزوم تنظیم برنامه های دولتمردان براساس سیاست علوی تأکید کرد و گفت: عظمت غدیر را باید در اکمال دین، اتمام نعمت خدا و مایوس شدن کفار جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی، شب گذشته در نشست خبری ضیافت علوی در آستان مقدس هلال بن علی (ع) آران و بیدگل ضمن تبریک عید ولایت به اهمیت و جایگاه غدیر اشاره کرد و گفت: براساس روایات روز عید غدیر روز بیعت با امام عصر(عج) است.

به گفته امام جمعه آران و بیدگل، عظمت غدیر را باید در اکمال دین، اتمام نعمت خدا و مایوس شدن کفار جستجو کرد.

وی بر لزوم تنظیم برنامه های دولتمردان براساس سیاست علوی و تبعیت از ولایت فقیه تأکید کرد و غدیر را روز حلقه وصل نبوت با امامت دانست و افزود: متاسفانه در شناساندن واقعه غدیر کوتاه کرده ایم. انتظار داریم مسئولان، مردم و رسانه ها واقعه غدیر را به درستی برای نسل جوان تبیین کنند.

امام جمعه آران و بیدگل بر لزوم ایجاد محتوای درست توسط نخبگان، دانشگاهیان، مسئولان فرهنگی و حوزه های علمیه در شناساندن واقعه غدیر تأکید و خاطرنشان کرد: اگر رسانه ها به صورت هنرمندانه واقعه غدیر را برای کودکان، نوجوانان و مردم تبیین کنند همه دنیا تسلیم ولایت خواهند شد چرا که غدیر در یک کلمه نشان دادن مسیر انتخاب اصلح می باشد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه دنیا امروز در مقابل امیرالمومنین (ع) تعظیم می کند گفت: در روز عید غدیر علاوه بر راه اندازی کاروان شادی، با هدیه دادن به کودکان، برگزاری مسابقات خطبه غدیر و دادن اطعام این روز گرامی داشته شود.

امام جمعه آران و بیدگل، در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار حوزه مبنی بر اینکه غدیر نباید به یک روز اختصاص داده شود، یادآورشد: غدیر یک تاریخ و واقعه راهبردی است که راه را نشان می دهد.

حجت الاسلام سلیمانی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بقاع متبرکه، امامزادگان، هیئات مذهبی، مساجد و نهادهای فرهنگی در طول سال در حوزه های اجتماعی، سیاسی و تربیت اسلامی برای تبیین واقعه غدیر استفاده شود.

امام جمعه آران و بیدگل در پیشنهاد خبرنگار خبرگزاری حوزه مبنی بر عملیاتی سازی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، گفت: خوشبختانه در جای جای شهرستان خصوصا حوزه های علمیه و روحانیت برای ترویج فرهنگ فرزند آوری بصیرت افزایی می شود .

امام جمعه آران و بیدگل بر لزوم غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان تاکید کرد و یادآورشد: همانطور که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیش از۱۰۰ مصوبه طی یک سال گذشته پیرامون حجاب و عفاف و ... اقدامات خوبی را انجام داده اند انتظار داریم مسئولان فرهنگی نیز برنامه ریزی لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha