شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌الله عباسی

حوزه/ دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گراست و اگر بخواهیم رویکرد انقلاب اسلامی در مورد تعلیم و تربیت اسلامی را دنبال کنیم بهترین جا همین دانشگاه است که وظیفه تربیت معلم را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حجت‌الله عباسی سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان در نشست تخصصی «اسناد بالادستی و دیدگاه‌های تربیتی» که به همت کمیسیون تعلیم و تربیت اسلامی هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و با همکاری گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سالن اندیشه این موسسه در قم برگزار شد در ارائه خود تحت عنوان «تربیت معلم تراز و گام‌های پیش روی تربیت اسلامی با محوریت اساسنامه دانشگاه فرهنگیان» گفت: دانشگاه فرهنگیان، در راستای سند چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدف تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد برای وزارت آموزش و پرورش و دستیابی به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان تأمین و تربیت معلمان، مدیران، کارکنان کارآمد مورد نیاز در تراز جمهوری اسلامی، توانمند سازی و ارتقای شایستگی های تخصصی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر پرورش نیروهایی متقی، کارآفرین، خلاق در تولید علم را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسی خاطرنشان ساخت: رهبری معظم انقلاب یک نگاه جامع به دانشگاه فرهنگیان دارند و به نظر می رسد این دانشگاه یک بستر مناسب برای تحقق تربیت و تعلیم اسلامی است.

سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه یک دانشگاه ماموریت گراست و اگر بخواهیم رویکرد انقلاب اسلامی در مورد تعلیم و تربیت اسلامی را دنبال کنیم بهترین جا دانشگاه فرهنگیان است که وظیفه تربیت معلم را برعهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha