دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
ذ

حوزه / سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از آغاز به کار دومین دوره جشنواره«تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» همزمان با دهه امامت و ولایت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، محمدعلی فرجی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از آغاز به کار دومین دوره جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» همزمان با دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: مراسم رونمایی از پوستر این رویداد همراه با گرامی‌داشت شهید عباس درستکار از شهدای هنرمند کاشانی که در دوران انقلاب چون دیگر اقشار و همپای آنان، رسالت خویش را انجام داده و به اجرای نمایش در مساجد، تکایا و محلات پرداخت، ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۱۴ تیر ماه در مسجد آقا بزرگ کاشان برگزار می‌شود.

وی با تاکید به ضرورت تبیین و تبلیغ مفاهیم انقلابی و اسلامی با استفاده از ابزار هنر، هدف از برگزاری دومین رویداد مردمی«تئاتر بچه‌های مسجد» را ایجاد زمینه رشد و ارتقای هنری گروه‌های نمایشی، مسجد محوری و تمرکز بر تئاتر عنوان کرد.

فرجی با بیان اینکه جشنواره «تئاتر بچه‌های مسجد» در دو بخش آموزشی و رقابتی برگزار می‌شود، گفت: قبل از شروع رویداد علاقه‌مندان در دوره‌های نمایشنامه نویسی، بازیگری، کارگردانی و آموزش طراحی دکور و صحنه شرکت کرده‌اند و بخش رقابتی این جشنواره نیز به صورت گروهی، همزمان با هفته جهانی مسجد در مرداد ماه برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره گفت: این رویداد فرهنگی و هنری با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، تاریخ انقلاب، تحکیم بنیان خانواده و همچنین فرهنگ بومی و محلی برنامه‌ریزی شده است، که طی همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، حوزه هنری، کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان اجرا می‌شود.

فرجی با بیان اینکه این رویداد در ادامه سیاست غنی سازی برنامه‌های محله‌ محور با تاکید بر مساجد به عنوان کانون نورانی محلات و بیان ارزش‌ها و معارف اسلامی و اخلاقی با زبان تئاتر شکل گرفته است، یادآور شد: دومین جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» در منطقه کاشان از دهه فجر سال ۱۴٠۱ با تشکیل دوره‌های آموزشی شروع و مرداد ماه، همزمان با هفته جهانی مسجد، بعد از به روی صحنه رفتن آثار گروه‌های منتخب به کار خود خاتمه خواهد داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha