شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
غدیر خم

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: ما باید قدردان سرمایه بزرگ و بی نظیری همچون غدیر باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق امیدواری خراسانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم به عنوان عیدالله الاکبر اظهار داشت: شیعه دو سرمایه بسیار مهم و کلیدی دارد که یکی غدیر و دیگری عاشوراست و متأسفانه باید گفت ما آن طور که باید و شاید قدردان این سرمایه ها نیستیم.

این محقق افزود: ما هر چقدر که در راستای ترویج فرهنگ غدیر و عاشورا، گام های اساسی و اصولی برداریم به همان میزان نیز در خنثی کردن توطئه های دشمنان شیعه و اسلام موفق بوده ایم، کما این که تجربه تاریخی نیز مؤید این حقیقت است.

وی همچنین گفت: فرهنگ غدیر یعنی تبعیت از ولایت و باور عمیق به این موضوع چرا که ولایت اهل بیت(ع) و التزام به آن ضامن سعادت دنیوی و اخروی ماست.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در عرصه های فرهنگی باید بودجه های ویژه ای برای بزرگداشت غدیر در سطح کشور اختصاص یابد، هر چند که در سال های اخیر کارهای خوبی شروع شده اما باید یک نگاه ملی و حتی فراملی به این موضوع کلیدی و مهم داشت.

وی بیان داشت: تعمیق باور مردم و نسل جوان نسبت به آموزه های ناب دینی از جمله ولایت و غدیر باعث می شود که جامعه در برابر توطئه ها و فتنه های نرم فرهنگی و اعتقادی بیمه شود و اگر خدای ناکرده ما در این زمینه کوتاهی و قصوری داشته باشیم در پیشگاه خدا و اهل بیت(ع) باید پاسخگو باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha