چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری گفت: بنده نه خانه و نه ماشین از خود دارم و فقط امانت دار مردم هستم و وجوهات شرعی که مردم به من می دهند را به نیازمندان می رسانم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله موسوی جزایری در آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خوزستان که شامگاه چهارشنبه در یادمان شهید علی هاشمی اهواز برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر و تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم اظهار داشت: این مراسم از دو جهت مراسم مقدسی است جهت اول مربوط به مکان برگزاری مراسم(یادمان شهید علی هاشمی) است. شهید علی هاشمی دوست عزیز بنده بود و خاطرات زیادی از این شهید بزرگوار در ذهن دارم.

وی افزود: از صفات برجسته ی شهید علی هاشمی شجاعت، غیرت و همت بلند ایشان بود نقل می کنند که قبل از هلی برن دشمن هم رزمان شهید هاشمی به ایشان توصیه کرده بودند که عقب نشینی کنند ولی این شهید بزرگوار تا لحظه ی آخر میدان جنگ را ترک نکرده و از خود ضعف نشان نداده بود.

آیت الله موسوی جزایری، در ادامه گفت: جهت دیگر مقدس بودن این مراسم موضوع آن یعنی عمامه گذاری است. سنت عمامه گذاری را پیامبر اکرم(ص) بنا نهاده چرا که ایشان در روز غدیر عمامه ی خود را از سر مبارکشان برداشته و بر سر امیرالمومنین(ع) نهادند.

وی ابراز داشت: همه ی پادشاهان تاجی دارند که از طلا و انواع جواهرات ساخته شده ولی تاج پیامبر(ص) چند متر پارچه بود و از لحاظ معنوی بسیار گران بهاتر از تاج بقیه ی ملوک است.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: پیامبر مکرم اسلام به مال دنیا چشم نداشته و به دنبال مال اندوزی نبوده و تمام هم و غمش آخرت بود.

وی افزود: علمای اسلام اعتبارشان به مال دنیا نیست. متاسفانه بعضی از مردم فکر می کنند که شیر نفت در جیب روحانیون است این افکار را از ذهن خود بیرون کنید چرا که اینها همه سوء ظن است.

آیت الله موسوی جزایری در پایان گفت: بنده نه خانه و نه ماشین از خود ندارم و فقط امانت دار مردم هستم و وجوهات شرعی که مردم به من می دهند را به نیازمندان می رسانم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کریم IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    37 16
    چه کسی شما را امین مردم می‌داند
    • طرفی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      5 67
      عمری خدمت ومجاهدت بهترین گواه بر امانت داری واخلاص ایشان میباشد
  • یا الله IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 0
    خدا حفظش کنه، ولی خوب بهتره که مسئولین محترم از فرمایشات ایشان سوءاستفاده نکنند، خانه و ماشین نداشتن ایشان اصلاً به چشم نمیاد، چون افراد بسیاری هستند که حاضرند با میل و افتخار هم ماشین و هم خانه در اختیار ایشان قرار دهند، برخلاف طلاب ساده که خانه بدوش هستند و خدا نکته قصد مسافرتی داشته باشند با این کرایه های سرسام اور