شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: یکی از دلایلی که مسئله غدیر از اهمیت ویژه‌ای در دین اسلام برخوردار است تاکید آن بر اهمیت مدیریت جامعه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، اظهار کرد: اهمیت عیدغدیر خم و عظمت آن به اندازه‌ای بزرگ و مهم است که از آن به‌عنوان برترین اعیاد یاد می‌شود.

وی افزود: دلیل اهمیت این عید سعید در متضمن شدن موضوع ولایت و امامت است که در این میان به فرموده مقام معظم رهبری مسئله‌ امامت و مسئله‌ ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه تبیین مسئله غدیر می‌تواند باعث نزدیک شدن دل‌های مسلمانان به یکدیگر شود، تصریح کرد: مسئله ولایت و مدیریت جامعه یک موضوع مهم چه در دین اسلام و در سایر ادیان است، بنابراین مسأله‌ غدیر و تعیین امیرالمؤمنین(ع) به عنوان ولی‌امر امت اسلامی از سوی پیامبر مکرم اسلام(ص) یک حادثه‌ بسیار بزرگ و پرمعناست، در حقیقت دخالت نبی مکرم در امر مدیریت جامعه است.

وی افزود: معنای این حرکت که در روز هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجرت اتفاق افتاد، این است که اسلام برای مسأله‌ مدیریت جامعه اهمیت ویژه‌ای قائل است.

استاد حوزه علمیه یزد با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت در نظام اسلامی، اظهار کرد: مدیریت یک جامعه از اثرگذارترین مسائل جامعه است و مسئله غدیر نیز با تأکید فراوان چرایی اهمیت موضوع ولایت را بیان می‌کند.

وی افزود: با دقت بیشتر در موضوع انتخاب امیرالمومنین(ع) به عنوان ولی مسلمین از سوی پیامبر اکرم(ص)، می‌توان به ویژگی‌های مدیر جامعه دست یافت، آنچه در این موضوع اهمیت دارد این است که صفات حضرت علی(ع) به عنوان مهمترین ویژگی‌های مدیر یک جامعه نیز شناخته شده است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با تأکید بر اهمیت مسئله ولایت در اسلام، عنوان کرد: دین اسلام و هدایت مسلمانان تنها به زمان پیامبر اکرم(ص) محدود نمی‌شود، بلکه امروزه اسلام و هدایت برای همه و برای تمام دوران است، بنابراین نیاز است به مسئله ولایت به‌عنوان یکی از مهمترین مسائل دین اسلام با دید متفاوتی نگاه کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha