شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسینی

حوزه/ امام جمعه شهرستان فردیس، گفت: غدیر یعنی امامت و پیشوا، حق و اینکه پشت سر چه کسی حرکت کنیم، امروز هم ولایت فقیه استمرار ولایت علوی و تداوم بخش جریان غدیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان فردیس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن تبریک عید غدیر، اظهار داشت: غدیر ساری و جاری است و فقط یک حادثه تاریخی در ۱۴۳۱ سال پیش نیست، غدیر یعنی امامت و پیشوا، حق، اینکه اصول زندگی، شخصی و اجتماعی و حکومتی خود را از چه کسی بگیریم، پشت سر چه کسی حرکت کنیم.

وی افزود: امروز هم ولایت فقیه استمرار ولایت علوی و تداوم بخش جریان غدیر است، لذا حضرت امام(ره) فرمودند: مقصود از گرامیداشت غدیر آن است که غدیر منحصر به‌زمان نیست.

وی افزود: عید غدیر خم بزرگترین عید الهی به خاطر انتصاب مقام ولایت الهی و به تعبیر رسول مکرم(ص) عید الله اکبر است، یعنی اولا یک عید الهی است، ثانیا بزرگترین عید است، چرا که با غدیر دین کامل و دشمنان مأیوس شدند.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به نزدیکی روز مباهله، خاطرنشان کرد: روز مباهله در ۲۴ ذی حجه سال نهم هجری کمتر از غدیر نیست، پس از گسترش اسلام هیئتی از مسیحیان برای تحقیق درباره اسلام به مدینه الرسول آمدند، مباحث علمی مطرح شد، درمانده شدند و پاسخی نداشتند اما لجاجت کرده و ایمان نیاوردند و آیه ۶۱ سوره آل عمران، نازل شد.

امام جمعه فردیس، با بیان اینکه حجاب اسلامی ضامن حضور سالم و پویای زنان است، یادآور شد: عفاف یکی از ارکان مهم جامعه سالم و اسلامی است، هم باید برای آن تلاش کنند، به‌ویژه بانوان بدانند، فریضه اول برای بانوان مسلمان و مومنه، جهاد و عفاف است.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی زن مسلمان منزوی نیست، گفت: هم به‌گواه قرآن که از زنان به بزرگی یاد می‌کند که در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشند، هم به گواه زنان نمونه و الگو مانند حضرت زهرا(س) و هم زینب کبری(س) در حماسه دفاع از غدیر، ولایت، نبوت و نیز حماسه بزرگ حسینی، آن نهضت بزرگ عدالت خواهی و ظلم ستیزی همدوش مقام ولایت بودند، اما برای اینکه این حضور سالم و موثر و سازنده باشد عفاف و حجاب را تشریح نمودند، نفس تشریح حجاب که البته اختصاص به بانوان ندارد، مردان هم باید درست بپوشند و رفتار کنند، به منزله تضمین حضور زنان در جامعه است، چون حجاب در برابر نامحرمان و در حوزه عمومی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha