شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
کد خبر: 1097266
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
تجلیل از نویسنده بوشهری

حوزه/ سومین دوره نشست «از تبار قلم» به مناسبت روز قلم در کتابخانه مصلحیان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در سومین دوره نشست «از تبار قلم» که با حضور حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عبدالله شاهینی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، مهدی مقدسی، مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بوشهر، جمعی از علاقمندان، جامعه ادبی و اصحاب رسانه به مناسبت روز قلم در کتابخانه مصلحیان بوشهر برگزار شد، از خدمات بانوی خاطره‌نگار و نویسنده جوان بوشهری «مونس عبدی زاده»، تجلیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در این آیین با اشاره به آیات ابتدایی سوره قلم، اظهار کرد: اینکه خداوند در قرآن کریم به قلم و آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند، نشان دهنده این است که قلم و کتاب از جایگاه والایی نزد خداوند برخوردار است.

راهب با بیان اینکه ویژه‌ برنامه ملی «از تبار قلم» با هدف پاسداشت اهالی قلم و نویسندگان موثر و جریان‌ساز برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه که امسال سومین دوره آن برگزار شد، نویسندگان برگزیده بر اساس مؤلفه‌ها و ملاک هایی انتخاب می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها، جریان‌ساز و مرتبط بودن آثار آنها با انقلاب اسلامی و جذاب و مخاطب‌پسند بودن است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: خانم مونس عبدی‌زاده از نویسنده‌های جریان‌ساز و تاثیرگذار حوزه دفاع مقدس است که همه آثارش به‌ویژه «چهل روز انتظار» با اقبال عمومی خوبی مواجه شده است.

راهب تأکید کرد: خریداری آثار این نویسنده موثر را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا بعد از خرید، در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محافل ادبی که در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود بیشتر برای بزرگسالان است، تصریح کرد: برای اینکه کودکان و نوجوانان را بیشتر به سمت کتابخوانی و نویسندگی جذب کنیم، در پی این هستیم که محافل ویژه‌ای را برای آن‌ها در کتابخانه‌های سراسر استان تأسیس کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha