شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کارگز امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: محرم در امتداد غدیر شکل گرفته است و ولایت وجه مشترک هر دو است. عزاداری منهای توجه به حاکمیت ولیّ خدا در عصر غیبت مانند سینه زنی در کنار شمر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در آستانه ماه محرم و صفر هیئت های مذهبی جزیره خارگ صبح امروز با حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه ای جزیره دیدار کردند.

حجت الاسلام محمود کارگر در نشست با هیئت‌های مذهبی جزیره خارگ اظهار داشت: افزایش تکیه‌ها و حسینیه‌ها و عزاداری در جغرافیای مختلف جهان نشان از تبلور شعور حسینی است که در شرق و غرب عالم همراه با آزادگی انجام شده است.

امام جمعه خارگ افزود: هنرمندی امام راحل در تبدیل عزاداری سنتی به مبارزاتی بی‌بدیل بود و دشمنان اسلام برای کنترل کردن این حرکت عظیم با ایجاد شبهه در ایام محرم به دنبال تضعیف اراده حسینی هستند.

وی بیان داشت: هیئت‌های مذهبی مراقبت کنند که آداب عزاداری، احترام به عزاداران و رعایت مسائل شرعی و مردم داری به بالاترین وجه انجام شود.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه مهارت جمعی در برگزاری ایام عزای سیدالشهدا(ع) یک فضیلت است گفت: هیات های مذهبی در کشور باید اخلاص و تقوای عملی خود را افزایش بدهند و مراقبت کنند که گرفتار تفکرات سکولاری در برگزاری مراسمات نشود.

امام جمعه خارگ ابراز داشت: محرم در امتداد غدیر شکل گرفته است و ولایت وجه مشترک هر دو است. عزاداری منهای توجه به حاکمیت ولی خدا در عصر غیبت مانند سینه زنی در کنار شمر است.

وی با بیان اینکه ولایت یعنی توجه به حاکمیت خدا و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام و این راز عزاداری صادقانه است افزود: امام راحل عزاداری سنتی را به عزاداری سیاسی تبدیل کردند و این هنرمندی ایشان بود.

حجت الاسلام کارگر گفت: عزاداری باید انگیزه دهنده فرد و جامعه برای هنرنمایی در عرصه رفع مشکلات و موانع در حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد و تا امروز همین مسیر توسط محبان اهل بیت علیهم السلام بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha