شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاد قرائتی در جمع روحانیون حوزه های نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی  با بیان اینکه خاک آموزش و پرورش و دانشگاه و حوزه را باید عوض کرد، گفت: ارائه مدرک باید همراه با فراگیری مهارتی باشد در حالی که در آموزش های ما مهارتی آموزش داده نمی شود؛ حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش باید علمی را آموزش دهند که فایده داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی صبح امروز در دومین اجلاسیه سراسری روحانیون حوزه های نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مشهد مقدس با بیان اینکه بایستی روش های مختلفی برای تبلیغ داشته باشیم گفت: همانطور که برای سلامتی فرزندانمان پزشک اطفال داریم بایستی روحانی اطفال نیز داشته باشیم.

وی بیان کرد: روش های سخنرانی باید تغییر کند و متنوع باشد؛ اگر بتوانیم خنده حلال را در سخنرانی قرار دهیم می توانیم میلیون ها جوان را جذب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: سخنرانی ائمه ما کوتاه بوده است چراکه تاثیر بیشتری دارد و ما نیز باید سخنرانی هایمان کوتاه باشد.

وی با بیان اینکه خاک آموزش و پرورش و دانشگاه و حوزه را باید عوض کرد افزود: ارائه مدرک باید همراه با فراگیری مهارتی باشد در حالی که در آموزش های ما مهارتی آموزش داده نمی‌شود؛ حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش باید علمی را آموزش دهد که فایده داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بیان کرد: دروسی که در حوزه آموزش داده می شود لازم است ولی کافی نیست؛ هر طلبه ای که می خواهد مدرکی بگیرد باید مهارتی داشته باشد.

وی به تعطیلی پنجشنبه های حوزه انتقاد کرد و گفت: در هیچ جایی عنوان نشده است که پنج شنبه ها باید تعطیل باشد، با تعطیلی پنج شنبه ها بسیاری از ساعات تحصیلی طلبه ها را بی‌فایده کرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اینکه اگر قصه گو و تاریخ گوی خوبی داشته باشیم در تبلیغ موفق تر خواهیم بود، تصریح کرد: ممکن است فلسفه برای یک نفر واجب و برای یک نفر دیگر حرام باشد و به این بستگی دارد که در آینده چه اقدامی می خواهد انجام دهد.

وی در پایان توصیه کرد: در همه امور قرآن را مد نظر قرار دهید و به این کتاب الهی توجه کنید؛ برای همه طلاب لازم است یک بار تفسیر قرآن را بخوانند و در موعظه، اخلاق و ... به قرآن رجوع کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۱۴ IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 0
    بجای خاک آب را عوض کنید
  • 2742596259 IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    3 0
    میدانید خاک آموزش و پرورش و آموزش عالی را عوض کردن یعنی چه؟ یعنی زیر بنا و فونداسیون اینهارا باید خراب کرد و از نو باید ساخت و الا با تعویص وزیر و مدیر کل و تغییر روبنا چیزی عوض نمی‌شود!! والسلام
  • حسین IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    به نظر من در آموزش و پرورش را گل بگیرید بهتره وقتی ۱۱ ماه پیش کار کردی و حقوقت را ندادن همین بهتر
  • شیعی IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    آقای قرائنی که به تعطیلی پنجشنبه اعتراض دارد چرا به آن همه تعطیلی نوروز یا تابستان اعتراض نمیکند؟ پنجشنبه و جمعه از قدیم الایام تعطیل بوده است و باید همینطور تعطیل بماند تا طلاب و فضلاء به کار و زندگیشان برسند چون در سایر ایام هفته همیشه مشغول درس، تدریس، تحقیق و تألیف اند لذا یکی دو دو روز باید تعطیل باشد تا به کار های زندگیشان برسند بله اگر دروس جنبی مثل درس اخلاق باشد خوب است آنهم در نوبت صبح فقط به اندازه یکساعت اما اینکه مثل سایر روزها درس باشد درست نیست بله محققین و اهل فضل تعطیلی برایشان معنا ندارد و همیشه مشغول درس و بحث و مطالعه اند اما درس عمومی نباید در این دو روز دائره‌ باشد مگر یک ساعت در روز پنجشنبه آنهم درس جنبی.
    • احسنت IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 0
      اصلا این که تحصیل رو حضور فیزیکی کلاسی بدانیم درست نیست، وانگهی دستگاه فکر هم برای تجدید قوی نیاز به استراحت و تجدید قوه دارد
    • محمد علی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 0
      نظر شما هم محترم است و قابل تآمل
  • محمدرضا IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    بهتره نگاه همه به آموزش و پرورش تغییر کند چون تا به این یقین نرسیم که همه ما مدیون تلاش معلمین دلسوز هستیم و فقط به پست و جایگاه خوب افتخار کنیم هرگز به مقصد نخواهیم رسید چون لازمه پیشرفت ادب و طلب است و بچه ها چون طلا در معادن هستند تا استخراج نشود سود ندارد
  • عارف IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    1 0
    خاکش را عوض نکنید ، مدیران بی عرضه را عوض کنید،اونایی که گزینش می‌کنند. را عوض کنید،تا بدانند که مدیرکلی که بی عرضه است نتیجه ی گزینش بد آنهاست
  • محمد علی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 1
    درود،عالی،عالی. خدایی آقای قرائتی عالی گفته به حرفهایش عمل کنید
  • محمودقرایتی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    بنام خدا این روحانی زحمتکش خوش لهجه خندان بگردن همه مردم ایران حق داردازفضایل اخلاقی او بایستی روحانیون ومردم عادی درس بگیرند مهم اینست که با قران مانوس است قابل فهم حرف میزند اهل افاده وتکبر نیست انتقاد را شیرین مطرح میکند اهل غلو وتعریف بیجا یا تکفیربیخود نیست خداوند عاقبتش را بخیر کند
  • روح الله IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    بهتره در نحوه ی جذب نیروهای آموزش و پرورش تجدیدنظر قایل بشید. در کنار جذب سهمیه داران بی انگیزه، جایی برای نیروهای متخصص و علاقمندان واقعی به شغل معلمی باز کنید.