شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین دولابی

حوزه/رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در نشست شورای نهادهای حوزوی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حاج آقای رئیسی هم روحیه طلبگی دارد و معتقدند عناوین اهمیت چندانی ندارد و باید برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج،حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در نشست شورای نهادهای حوزوی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خودم را با افتخار طلبه‌ می‌دانم، گفت: حقیقتا کارمند دولت نیستیم و شأن ما این است که طلبه باشیم. حاج آقای رئیسی هم روحیه طلبگی دارد و معتقدند عناوین اهمیت چندانی ندارد و باید برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت فعلی دولتی است که دشمن صدها برابر دولتهای قبل برای زمین خوردن آن تلاش می‌کند، افزود: دلیل این امر آن است که این دولت همسوی با انقلاب در حرکت است و زمین خوردن آن با زمین خوردن انقلاب برابر است. بنابراین همه ما باید به نوعی برای موفقیت دولت تلاش کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت گفت: ما در مسئولیتی که برعهده داریم در سه حوزه با سه محوریت فعالیت می‌کنیم. محور اول ارتباط میان دولت و روحانیت در جهت افزایش آگاهی از اقدامات و خدمات تقویت شود، لذا از شما مدیران نهادهای حوزوی می‌خواهیم و خواهشمندیم که توفیقات دولت را با افتخار بگویید و اگر نواقصی هم وجود دارد گفته شود. توفیقات این دولت به قدری زیاد است که اگر مربوط به دولتهای قبل بود گوش فلک را کر می‌کردند.

وی ادامه داد: در دولت قبل اگر اقداماتی صورت گرفته به صورت اوراق قرضه بوده که به دولت بعد واگذار شده‌، در واقع دولت‌ بعد را بدهکار کردند و به همین منظور در دولت قبل بسیاری از پیمانکاران بزرگ ورشکسته شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه البته باید مشکلات اقتصادی و معیشتی را نیز گوشزد کنیم، ادامه داد: ممکن است سؤال کنند با وجود این توانمندی چرا اقلام گران هستند؟؛ باید به مردم امید ببخشیم که اگر صبر کنیم با توجه به کارهای زیرساختی که در حال انجام است مشکلات نیز به تدریج برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توقع مردم از معیشت توقع رفاه است، خاطرنشان کرد: مردم بدانند اکنون نیز در جنگ اقتصادی هستیم و باید صبر پیشه کنیم و این امر وظیفه ماست که به مردم اطلاع‌رسانی کنیم و امید دهیم.

حکمرانی دینی و دولت اسلامی تقویت شود

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت به ماموریت دوم که استفاده‌ از ظرفیت‌های دینی برای تحقق دولت اسلامی است اشاره کرد و با بیان این که باید حکمرانی دینی و دولت اسلامی تقویت شود، گفت: حوزه‌ علمیه به عنوان خاستگاه انقلاب این وظیفه را بر عهده دارد، در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است، البته برای رسیدن به افق خیلی راه مانده است.

وی تصریح کرد: یکی از این اقدامات بزرگ آموزش استانداران و مدیران ارشد استانی است که دوره آموزشی تحت عنوان «جهاد تبیین» طراحی شده و اساتید برجسته ای از قم در همه استانها حضور پیدا می ‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: نقد سند تحول دولت یکی دیگر از اقدامات است که روز اول آقای رئیس جمهور از این سند رونمایی کرد و خواسته شد روحانیون در این کار فعالیت داشته باشند و من معتقدم حوزه‌ها باید در اسناد بالادستی نقش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یک سند مهندسی فرهنگی نیز برای هر استان داریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب کرده است، افزود: الان باید همه حوزه‌ درباره سند مهندسی فرهنگی استان نظر دهند. در همین زمینه یکی از اقداماتی که شروع کردیم آن است که فعالان فرهنگی هر استان را طی فرآیندی هماهنگ کنیم و طرح‌های فرهنگی استان را با حضور آنان بررسی کنیم.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه در استان بوشهر این کار را انجام دادیم و تجربه بسیار عالی حاصل شد، ادامه داد: برای استان خوزستان نیز این امر انجام گرفت و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز طرح‌هایی جمع‌آوری شده و گفت‌وگوهایی صورت گرفته که ان‌شاءالله این کار فرهنگی صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت به محور سوم که بحث حمایت از حوزها و نهادهای دینی است اشاره کرد و گفت: یکی از کارها نیز بحث منابع پایدار است که اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

وی در پایان یادآور شد: ما سیاست‌گذار نیستیم اما باید زمینه‌ها را فراهم کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha