شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مولانا شہوار نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین شهوار حسین نقوی گفت: امام حسین(ع) یکی از اهداف و مقاصد قیام کربلا را «امر به معروف و نهی از منکر» معرفی کرده‌اند. امروز نیز اهداف برپایی عزاداری همان اهداف قیام امام حسین(ع) است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین شهوار حسین نقوی در مراسم استقبال ماه محرم الحرام در جامعه علمیه هدی در کشور هند بیان داشت: عزاداری امام حسین(ع)، هویت و روح مکتب اهل بیت است.

وی با اشاره به اهداف قیام کربلا، اظهار داشت: امام حسین(ع) خود یکی از اهداف و مقاصد قیام کربلا را «امر به معروف و نهی از منکر» معرفی فرموده است. امروز نیز اهداف برپایی عزاداری همان اهداف قیام امام حسین(ع) است. به همین دلیل است که در مجالس سوگواری در مورد توحید، نبوت، ضرورت امامت، مقاصد قیام کربلا و امور حرام و حلال گفت وگو می‌شود. امام حسین(ع) و اصحاب با وفای آن حضرت با فداکاری بزرگ در کربلا، ثبات دین مبین اسلام را تضمین کرده اند.

وی تصریح کرد: انسان باید میل به پیروی از معارف اسلامی داشته باشد زیرا حسینی شدن صرف اقرار زبانی نیست، بلکه عمل به فرمایشات آن امام عالی مقام نیز ضروری است. هدف یزید علنی ساختن بدی ها بود تا انسان عملاً مرتکب بدی شود و بدی ها را چنان در جامعه رایج کرده بود که اصلاح آن بدون یک فداکاری بزرگ ممکن نبود.

وی در پایان گفت: امروز وظیفه هر مطیع و پیرو امام حسین(ع) است که در تربیت خانه، خانواده، جامعه و شهر خود تلاش کند تا آرمان های حسینی تحقق یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha