دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تبریز

حوزه/ سوگواره دانش آموزی نسل حضرت قاسم علیه السلام همزمان با سراسر کشور در امامزاده سید حمزه علیه السلام تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام علی پوررادی سرپرست آموزش و پرورش استان امروز در مراسم دانش آموزی «احلی من العسل» در تبریز گفت: انسان طالب قرار دهی اسوه هایی مطلوب برای خود است که پیامبر اکرم (ص) اصحاب کهف را به عنوان اسوه معرفی می کند و ما نیز باید شبیه اسوه هایی باشیم که خدا آنها را معرفی می کند مانند حضرت قاسم بن الحسن یادگار امام حسن مجتبی (ع).

سرپرست آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: حضرت قاسم بن الحسن(ع) به قدری عشق الهی و عشق ولایت داشت که هنگامی که امام حسین(ع) در مورد شهادت از او پرسید گفت «شهادت در راه خدا برایم شیرین تر از عسل است.»

وی بیان کرد: جوانان مملکت ما نیز با بهره گیری از این الگوها در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند مانند شهید حسین فهمیده که در سن نوجوانی و جوانی توانستند بصیرت و بینش خدایی داشته باشند و برای دفاع از اسلام و کشور جان را با کمال اخلاص فدا کنند.

حجت الاسلام پوررادی تأکید کرد: شکل گیری شخصیت وجودی انسان در دوران نوجوانی است و انسان اگر طالب ارتقا باشد باید این فرصت را مغتنم بشمارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha