پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
س

حوزه / امام جمعه کاشان با بیان اینکه واقعه عاشورا موجب بقای اسلام شد، گفت: طراحی دشمن این بود که عاشورا عامل نابودی و دفن اسلام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم هشتمین روز عزاداری سید و سالار شهیدان، همراه با افتتاح نمایشگاه عکس «در سوگ» و مرثیه سرایی ذاکرین اهل بیت(ع) امروز با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان و جمعی از مسئولان در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در این مراسم با بیان اینکه واقعه عاشورا موجب بقای اسلام شد، اظهار داشت: طراحی دشمن این بود که عاشورا عامل نابودی و دفن اسلام باشد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه ۱۸ هزار نفر با مسلم بیعت کردند، گفت: اگر این ۱۸ هزار نفر بر پیمان خودشان استوار بودند، عبدالله بن زیاد با صد نفر هیچ کاری نمی‌توانست انجام بدهد.

وی، با بیان اینکه مردم کوفه که قصد قیام علیه حکومت یزید را داشتند، از ترس جان، پراکنده شدند، یادآور شد: اگر کوفه به دست امام حسین(ع) می‌افتاد عاشورایی به‌وجود نمی‌آمد.

امام جمعه کاشان، نبود روحیه شهادت طلبی در بین مردم کوفه را مهمترین عامل به قربانگاه رفتن امام حسین(ع) و اسارت رفتن حضرت زینب(س) دانست و خاطرنشان کرد: باید افتخار کنیم که در نظام اسلامی ایران بر اساس دستور نایب امام زمان(عج) برای دفاع از اسلام فقط یک روستا ۵۴ شهید داده است.

وی بر لزوم حفظ روحیه شهادت طلبی دوران دفاع مقدس در جامعه تأکید کرد و گفت: مفتخریم در کاشان خانواده‌هایی داریم که هر سه یا چهار فرزندشان را به خاطر دفاع از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) تقدیم اسلام کرده‌اند.

امام جمعه کاشان، وجود روحیه شهادت طلبی جوانان ایران را عامل شکست رژیم بعث عراق دانست و اظهار کرد: حضور در صحنه ملت از جان گذشته ایران اسلامی، عامل شکست توطئه‌های پی در پی دشمنان و استکبار جهانی است.

انتهای پیام. /

عاشورا موجب بقای اسلام شد

عاشورا موجب بقای اسلام شد

عاشورا موجب بقای اسلام شد

عاشورا موجب بقای اسلام شد

عاشورا موجب بقای اسلام شد

عاشورا موجب بقای اسلام شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha