شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ خطیب نماز جمعه زنجان گفت: برگزاری پرشور مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حاکی از آن است که دل‌های مردم هر سال بیش از سال‌های گذشته کانون محبت امام حسین (ع) می‌شود و این بزرگ‌ترین نعمت برای ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه بعد از واقعه عاشورا، حضرت زینب (س) بود که با جهاد تبیین توانست ماهیت دشمنان را آشکار و همه آن‌ها را رسوا کند، گفت: دشمن در تلاش بود تا با دروغ‌پردازی نسبت به آنچه در واقعه عاشورا رخ داد، کربلا را به معنای واقعی کلمه در کربلا دفن کند اما واقعه عاشورا با جهاد تبیین حضرت زینب (س) ماندگار شد.

خطیب نماز جمعه زنجان با تاکید بر اینکه باید از تجربه تاریخی استفاده کرده و همواره در راه خیر و درست قدم بگذاریم تا عاقبت گمراهان نصیب‌مان نشود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین درسی که یک انسان می‌تواند در طول زندگی خود فرا بگیرد، درس آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن است و امام حسین (ع) با قیام خود علیه یزد این مهم را برای همیشه تاریخ به بشریت نشان داد.

وی، عزاداری مردم زنجان در دهه اول محرم را همانند سال‌های گذشته بسیار باشکوه و درخور نام پایتخت شور و شعور حسینی عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری پرشور مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حاکی از آن است که دل‌های مردم هر سال بیش از سال‌های گذشته کانون محبت امام حسین (ع) می‌شود و این بزرگ‌ترین نعمت برای ایران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم دشمنان اسلام بعد از واقعه عاشورا ساکت ننشسته و تا امروز به دشمنی خود ادامه داده و می‌دهند، عنوان کرد: باید مراقب دسیسه دشمنان که هر سال دستخوش تغییرات زیادی می‌شود، باشیم. دشمنان ضربات زیادی را از دین مبین خداوند خورده‌اند، به همین خاطر تلاش کنیم با حفظ مکتب عاشورا، اجازه دستیابی دشمنان به اهداف شوم‌شان را ندهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha