شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آموزش و پرورش فارس

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: راه اندازی مرکز پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی دانش آموزان و فرهنگیان استان فارس در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، محمد خلیل عسکری ظهر امروز آیین افتتاح دوره پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی ویژه معلمان درس معارف اسلامی دوره اول متوسطه استان فارس، در شیراز، اظهار کرد: حوادث پاییز سال قبل علیرغم همه مشکلاتی که به وجود آورد اما به معنای واقعی یک فرصت ایجاد کرد تا نواقص حوزه تربیت را رصد و رفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه با تصریح اینکه نقش معلم در جامعه همچنان یک نقش الگویی است که باید به آن توجه کرد، اضافه کرد: از آنجا که مبانی انقلاب، مبانی دینی است لذا دشمن تلاش می کند ارزش های اسلامی را مورد هجمه قرار دهد لذا معلمان ما باید مجهز و مسلح به اطلاعات دینی و انقلابی در مدارس حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه امروز ارزش مبارزه در جبهه جنگ شناختی ترکیبی در مدارس کمتر از جنگ درمیدان جبهه جنگ فیزیکی نیست عنوان کرد: امروز نباید تنها دامنه اطلاعات وسیع باشد بلکه عمق اطلاعات نیز باید وسیع باشد، مدیران و دبیران مدارس خصوصا مدارس خاص باید دوره های آموزشی لازمه را فراگیرند و توانایی پاسخگویی به شبهات دینی وسیاسی را داشته باشند.

عسکری با تاکید بر اینکه بر سر اصول و ارزش های انقلاب اسلامی با احدی تعارف نخواهیم داشت و در تقویت اصول مذکور از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد، یادآور شد: راه اندازی مرکز پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی مدارس به صورت دائمی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار می گیرد، در شبهات،دشمن ابتدا تفکرات انتقادی انسان را هدف قرار میدهد و در ادامه با استفاده از مغالطه، ایجاد شبهه می کنند.

فرشید قاسمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس در ادامه به تعدادی از روش های ایجاد شبهه دردانش آموزان وفرهنگیان اشاره کرد و افزود: استفاده از مغالطه یکی از روش های ایجاد شبهه است لذا باید توجه داشته باشیم هیچ مطلبی را بدون استناد به منابع معتبر مورد پذیرش قرار ندهیم، تعمیم موارد ناقص یک مجموعه به کل مجموعه از دیگر روش های ایجاد شبهه است.همچنین تصدیق کردن از دیگر روش های ایجاد شبهه است.

قاسمی با اشاره به اینکه دروغگویی یکی دیگر از روش های ایجاد شبهه است که امروز مورد استفاده قرار می گیرد ادامه داد: ترور شخصیت یکی دیگر از روش های ایجاد شبهه در جامعه است، هوش مصنوعی از موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند لذا باید به سمت این فناوری نوین حرکت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha