شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ی

عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: در فراز پایانی زیارت عاشورا سر بر سجده می گذاریم و می خوانیم " اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاکِرینَ لَکَ عَلی مُصابِهِمْ" زیارت عاشورا تمرین سلامت معنوی برای ما انسانها است.

طاهره مازوچی عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان واقعه عاشورا را دلخراش ترین حادثه تاریخ از ابتدا تا انتها دانست و گفت: بعد از واقعه عاشورا حضرت زینب (س) علاوه بر خطبه های خویش در هر فرصتی با یادآوری مصائب امام حسین (ع) سبب ماندگاری این حادثه عظیم شدند.

وی ادامه داد: ام المصائب که می داند از حبیب بن مظاهر تا طفل شیرخوار شش ماهه برادرش حضرت علی اصغر (ع) به وظیفه خود عمل کرده اند و زیر بار ظلم و ستم یزیدیان نرفته اند هر آنچه می بیند حکمت الهی می داند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان یاد آورشد: عقیله بنی هاشم در تلخ ترین حادثه تاریخ با ایمان به حکمت الهی وقتی بدن قطعه قطعه شده امام حسین (ع) را دیدند به جای ضعف در برابر دشمن، دستان خود را زیر بدن قطعه قطعه اباعبدالله الحسین علیه السلام برد و رو به آسمان می فرمایند«اللّهُمَ تَقَبَّلْ مِنَّا هَذَا الْقَلِیلَ الْقُرْبَانَ.»

مازوچی تصریح کرد: حضرت زینب (س) که به عنوان یک اسیر و ظاهرا بازنده جنگ وارد مجلس ابن زیاد می شوند وقتی ابن زیاد با حالتی تمسخر آمیز حضرت را مورد خطاب قرار می دهند که کار خدا را نسبت به برادر و اهل بیت چگونه دیدی؟ حضرت می فرمایند " مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا" من چیزی جز زیبایی ندیدم و این نقطه اوج سلامت معنوی است.

عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی کشور ابراز داشت: در فراز پایانی زیارت عاشورا سر بر سجده می گذاریم و می خوانیم " اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاکِرینَ لَکَ عَلی مُصابِهِمْ" زیارت عاشورا تمرین سلامت معنوی برای ما انسانها است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha