شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

حوزه/رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، طی روزهای چهارشنبه تا جمعه این هفته و با حضور ۱۶۰ نفر از خواهران و برادران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید محمد صالح‌نژاد، رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی دهه ولایت در قم اظهار کرد: آستان مقدس امامزادگان موسی مبرقع(ع) و ابراهیم و محمد(ع) میزبان این مسابقات بودند و ۱۰۵۰ نفر از خواهران و برادران در بخش آوایی آن شرکت کردند.

وی افزود: این مسابقات به مدت ۱۲ روز (۶ روز خواهران و ۶ روز برادران) برگزار شد و ۱۶۰ نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و دعاخوانی به مرحله استانی راه پیدا کردند.

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه کسب حد نصاب امتیاز تعیین شده برای رسیدن به مرحله استانی لازم بوده است گفت: روزهای چهارشنبه تا جمعه این هفته، مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: مسابقات بخش خواهران مجددا به میزبانی آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) و به مدت یک روز برگزار می‌شود و برادران هم طی روزهای پنجشنبه و جمعه، در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف استان قم به رقابت با هم می‌پردازند.

صالح‌نژاد خاطرنشان کرد: ساعت برگزاری مسابقات طی هر سه روز از ۸ تا اذان مغرب تعیین شده است.

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مرحله نهایی و کشوری مسابقات هم در دو بخش برگزار خواهد شد گفت: ابتدا مرحله پیش مقدماتی برگزار خواهد شد و کسانی که امتیاز لازم را کسب کنند به مرحله اصلی و کشوری راه می‌یابند که به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی به ویژگی این دوره از مسابقات در سطح استان قم اشاره و ابراز کرد: با توجه به سطح بالای متسابقین قم در بخش‌های حفظ و قرائت، در همه رشته‌ها دو نفر داور به ارزیابی شرکت‌کنندگان می‌پردازند که با حضور رئیس هیئت داوران و ناظران ویژه از مرکز خواهد بود و امتیاز نهایی هر شرکت‌کننده، میانگین نمره‌ای است که داوران به او می‌دهند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha