شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: همه باید طبق دستور قرآن برای تشکیل امت واحده تلاش کنیم زیرا یک ‌دست بودن امت در جامعه اسلامی، زمینه توسعه اسلام و مقاومت در برابر دشمنان است.

ماموستا محمدامین راستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان اظهار داشت: هر روز که می‌گذرد وحدت در جهان اسلام حیاتی‌تر و حساس‌تر از گذشته می‌شود، زیرا توطئه‌های دشمنان دین رسول خدا هم پیچیده‌تر شده است.

امام جمعه موقت سنندج گفت: قرار گرفتن در مسیر تفرقه و چندصدایی در جهان اسلام به نوعی کمک به تسریع عملی شدن دسیسه‌های تفرفه افکنانه دشمن است.

وی ادامه داد: در سراسر کتاب آسمانی قرآن کریم، همواره بر موضوع وحدت تأکید شده، تا جایی که به صورت کاملا شفاف و صریح قرآن همه ما را به وحدت به معنای عملی و کاربردی دعوت می‌کند.

ماموستا راستی گفت: خداوند متعال در آیه ۱۰ از سوره مبارکه حجرات می‌فرماید: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ، یعنی مؤمنان برادر یکدیگرند، پس دو برادر خود را صلح و آشتی دهید و همچنین در آیه ۲۹ از سوره فتح آمده: مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدّآءُ عَلَی الْکُفّارِ رُحَمآءُ بَیْنَهُمْ، محمد(ص) فرستاده خداست و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید و در میان خود مهربانند.

امام جمعه موقت سنندج گفت: در این آیات، پروردگار امت اسلامی را به اتّحاد و وحدت دعوت کرده و از تفرقه و دشمنی با یکدیگر بر حذر داشته و نیز امر به صلح و مصالحه و رفع خصومت بین دو دسته از برادران مؤمن کرده و از برادری و عطوفت بین اصحاب رسول خدا (ص) خبر داده است.

وی اظهار کرد: همه باید طبق دستور قرآن برای تشکیل امت واحده تلاش کنیم، زیرا یک ‌دست بودن امت در جامعه اسلامی، زمینه توسعه اسلام و مقاومت در برابر دشمنان است.

امام جمعه موقت سنندج گفت: یکی از اصولی که در قرآن بر آن تاکیده شده، وحدت بین مسلمانان است، پس راهکار درست و اصولی پیروزی مسلمین در برابر دشمنان و مشرکان تشکیل امت واحده است.

ماموستا راستی یادآور شد: دشمن تلاش دارد به هر نحو ممکن مسلمین را تحت فشار قرار دهد و وحدت آنان را خدشه دار کند، به طوری که در سال‌های اخیر شاهد این تلاش‌های مذبوحانه توسط آنان هستیم.

وی اضافه کرد: براساس فرموده خداوند، هرگاه امت اسلام دچار تفرقه شود، قدرت خود را از دست داده و دچار سستی و ضعف می‌شود.

امام جمعه موقت سنندج، خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که تا امروز جهان اسلام با وجود جمعیتی بیش از یک و نیم میلیارد نتوانسته که در عرصه‌های جهانی تأثیرگذار باشد، بنابراین برای اقتدار و سربلندی جهان اسلامی همه باید حول محور قرآن و سنت رسول الله(ص) جمع شویم و اختلافات را کنار بگذاریم و در مسیر مشترکات برای پیروزی بر دشمنان گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha