یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

امام جمعه یاسوج گفت: مجلس جای آدم‌های عادی نیست آدم‌های دانا و عاقل باید برای مملکت قانون گذاری کنند، اگر کسی در کمیسیونی تخصص نداشته باشد نه تنها مشکلی برطرف نمی‌شود بلکه مشکلات زیادی هم ایجاد خواهد شد، بنابراین باید افراد دانا را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به فرازی از دعای کمیل، اظهار داشت: در اینجا آموزش حرف زدن با خدا داده می‌شود می‌گوید، خالق همه عالم خداست غیر از او رازقی نیست، نمی‌توان از خدا فرار کرد و حضرت می‌فرماید، اگر اشتباه می‌کنم تویی که باید ما را ببخشی تو دستور می‌دهی و ما نافرمانی می‌کنیم.

وی گفت: خداوند می‌فرماید، من رازق و هستی بخش شما هستم اما فرمان دشمنان خدا را می‌برید و فرمان نفس را اجرا می‌کنید، تفریح سالم داشته باشید بعضی‌ها با شراب‌خوری مقابل خداوند می‌ایستند که تفریح آنها همراه با گناه می‌شود.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه دوست و رفیق اثر بسیار زیادی بر روی انسان و اخلاق و رفتار او می‌گذارد، از وضعیت برخی مدارس و دانشگاه‌ها گلایه کرد و یادآور شد: آن چه که ما انتظار داریم در دانشگاه‌های ما اتفاق نمی‌افتد، بچه‌های خودمان را به مدرسه و دانشگاه سپرده‌ایم تا رها نشوند اما چیز دیگری رخ می‌دهد.

وی با اشاره به حرف بعضی‌ها که مسئله حجاب را زیر سوال می‌برند، خاطرنشان کرد: مگر از ائمه و پیامبر دانشمندتر و اندیشمندتر داشته‌ایم که برخی افراد چنین علیه حجاب صحبت می‌کنند.

امام جمعه یاسوج، در خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: روز صنایع کوچک را در پیش داریم، در گذشته مردم خودشان زندگی خودشان را تأمین می‌کردند، عشایر ما از جهت تأمین لوازم و وسایل زندگی خودکفا بودند، هیچگاه وابسته به دولت‌ها نمی‌شدند و زندگی آرام و خوبی داشتند، بنابراین امروز هم می‌توان اشتغال را خارج از دولت و در خانه‌ها رونق بخشید.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه باید صنایع کوچک را راه اندازی و از سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: اگر چنین حمایتی صورت گیرد مشکلات کنونی را نخواهیم داشت.

وی در ادامه به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات ضرورت اجتماعی فرهنگی و سیاسی و دخالت در سرنوشت خودمان است، نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت کشور و ملت خودمان خنثی باشیم و نظر ندهیم، مجلس شورای اسلامی مجلس قانونگذاری است، باید در آن مشارکت داشته باشیم، باید اعمال اراده مردم برای شکل‌گیری مجلس وجود داشته باشد و این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند که چه مجلسی روی کار بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: اگر برای خودمان تصمیم بگیریم، منزوی و خنثی نمی‌شویم و دیگران در سرنوشت ما دخالت نمی‌کنند، در طول تاریخ جامعه‌ای شکست خورده که دیگران برای آن تصمیم گیری کرده‌اند.

وی به تشریح نقش صدا و سیما در این عرصه پرداخت و خاطرنشان کرد: کسانی که پول لازم برای تبلیغ کردن را ندارند و نمی‌توانند خودشان را به مردم معرفی کنند، باید از صدا و سیما حرف‌هایشان را به مردم بگویند، زیرا مجلس جای آدم‌های عادی نیست آدم‌های دانا و عاقل باید برای مملکت قانون گذاری کنند، اگر کسی در کمیسیونی تخصص نداشته باشد نه تنها مشکلی برطرف نمی‌شود بلکه مشکلات زیادی هم ایجاد خواهد شد، بنابراین باید افراد دانا را انتخاب کنیم.

امام جمعه یاسوج با تبریک ۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان، نسبت به موضع آمریکا که گفته نفتکش‌های در منطقه خود را مسلح به نیروی نظامی می‌کند، یادآور شد: امنیت باید برای همه باشد نه تنها برای یک کشور، البته نباید فراموش کنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha