پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
سومین یادواره رسانه‌ای با محوریت کتاب شکوفه‌های گلستان تقوی

خواهر شهیدان تقوی طلب گفت: تأسی به رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی از ولایت فقیه تا ظهور امام زمان(عج) از سفارشات برادران شهیدم بود .

زهره تقوی طلب، خواهر شهیدان تقوی طلب در سومین یادواره رسانه‌ای با موضوع «کتاب شکوفه‌های گلستان تقوی» که به میزبانی خبرگزاری حوزه در همدان برگزار شد اظهار کرد: این کتاب خاطرات این شهدا را زنده نگه داشت و دعای خیر شهدا همواره در زندگی همه کسانی که در چاپ کتاب ما را همراهی کردند خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

خبرگزاری حوزه میزبان سومین یادواره رسانه‌ای گلستان تقوی

ماجرای نوشتن کتاب "شکوفه‌های گلستان تقوی"

وی ادامه داد: هر جا پدرم دعوت می‌شد نه تنها از خاطرات امیر و جلال صحبت می‌کردند از سایر شهدا نیز یاد می‌کردند و به نوعی معرفی شخصیت شهدا در هر برنامه‌ای یا جلسه‌ای را داشتند.

تقوی طلب با بیان اینکه پدرم باغبان گلستان تقوی بود، گفت: پدرم بسیار مردم‌دار بود و با خضوع و خشوع مهمان‌داری می‌کرد و بازگو کردن خاطرات شهدا برای دانش‌آموزان را مورد توجه قرار می‌داد.

ببینید:

تصاویر سومین یادواره رسانه‌ای با محوریت کتاب شکوفه‌های گلستان تقوی

وی با اعلام اینکه پدر و مادرم بسیار انقلابی بودند ، اضافه کرد: آنها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز پیرو خط امام و انقلابی بودند و این موضوع را ما از کودکی در رفتارشان مشاهده می‌کردیم.

خواهر شهیدان تقوی طلب با اظهار اینکه کردار و منش پدر و مادرم در رفتار دو برادرم نمود داشت، افزود: نان حلال تأثیر زیادی بر منش و اخلاق این دو شهید داشت لذا اگر می‌خواهیم فرزندانمان عاقبت‌به خیر شوند باید این نکته را در زندگی لحاظ کنیم.

وی اضافه کرد: منزل ما در زمان انقلاب به یک پایگاه مردمی مخفی تبدیل شده بود؛ رساله و اطلاعیه‌های حضرت امام خمینی که در منزل ما بود را پدرم به دست علاقه‌مندان می‌رساند. هدفم از بیان مطالب آن است که این دو برادر ما به جهت نال حلال پدرم و این فضای معنوی منزل ما بود که انقلابی و حزب الهی تربیت شده بوند .

تقوی‌طلب افزود: روزهای جمعه که تعطیلی پدرم بود در منزل جلسه قرآن داشتند و بهترین خوراکی هایی که تهیه می‌کردند برای منزل در روز جمعه بود و ما از همان اول به جمعه ها و جلسه قرآن روز جمعه علاقه پیدا میکردیم .

وی خاطرنشان کرد: نوجوان دنبال الگو می گردد و نباید ما در این خصوص کم کاری کنیم و معرفی شهدا به نوجوان بی تاثیر نیست اما نوع معرفی و ارائه به نوجوان مستلزم بهره‌گیری از ابزار هنر و نویسندگی است.

وی درباره روحیه شهیدان تقوی‌طلب نسبت به ایثار و شهادت گفت: حفظ روحیه ایثارگری و شهادت در این دو شهید بزرگوار لحظه به لحظه در رفتار و گفتارشان نمود داشت و تأسی به رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی از ولایت فقیه تا ظهور امام زمان(عج) از سفارشات دو شهید بود .

خواهر شهیدان تقوی‌طلب ابراز کرد: پدرم یک سری دست نوشته داشت که بعد از فوت ایشان این دست نوشته‌ها و خاطرات دیگری که داشتیم را خدمت خانم حجه فروش تقدیم کردیم و ایشان کتاب شکوفه‌های گلستان تقوی را تدوین کردند .

وی در پایان گفت: پدر و مادرم تا آخرین لحظات عمرشان منتظر پیکر مطهر شهید امیر بودند و همه ما نسبت به این چشم‌انتظاری‌ها مسئولیت داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha