شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1104258
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
امینیان

حوزه/معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش قم گفت: تشکیلِ تشکل‌های دانش‌آموزی، شاکله‌ی تربیت را تشکیل می‌دهد و استعدادهای نهفته دانش‌آموزان را به منصه ظهور می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمد امینیان معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم درباره نقش ویژه و مأموریت مهم تشکل‌های دانش‌آموزی در سخنانی اظهار کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی ظرفیت مهمی است که می‌توان آن را موتور محرکِ تربیت قلمداد کرد و به‌وسیله آن اجتماعات پاک را در جامعه راه‌اندازی کرد. به‌عنوان نمونه، می‌توان از اجتماع دانش‌آموزان در مسجد مقدس جمکران برای تجدید بیعت با امام زمان عج نام برد.

وی درباره این حضور فعالانه تشکل‌ها در برخی برنامه ها توضیح داد: اجتماعات دانش‌آموزی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و مسجد جمکران، هیئت‌های دانش‌آموزی و کنشگری هایی همچون کاردوی دانش‌آموزی که دانش‌آموزان دختر و پسر، طی دو روز با هدف همدلی و تقویت برنامه‌های پویشی و جنبشی حضور یافتند، نشانگر پویایی این تشکل‌ها است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با توجه به اجرای چنین برنامه‌هایی تصریح کرد: تشکیل تشکل‌های دانش‌آموزی، شاکله ‌تربیت را تشکیل می‌دهد و استعدادهای نهفته دانش‌آموزان را به منصه ظهور می‌گذارد. هم‌چنین جسارتِ حضوری پاک و کنشگرانه را به دانش‌آموزان، آموزش می‌دهد و از این طریق اعتماد به‌نفس ملی آنان را بالا می‌برد.

حجت الاسلام امینیان بر نقش حمایتی معاونت پرورشی از تشکل‌های دانش‌آموزی تأکید داشت و گفت: معاونت پرورشی استان، از تشکل‌ها به‌دلیل جایگاه ارزنده و کنش‌گری تربیتی‌ای که دارند همواره حمایت نموده و آنچه به‌صورت میدانی و واقعی گواهِ بر رویکرد حمایتی معاونت و اداره کل از این تشکل‌ها است، حضور شخصِ دکتر رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در برنامه‌ها است. البته که خود ما نیز در بخش معاونت پرورشی، همواره دعوت و توجه تشکل‌ها را غنیمت شمرده‌ و در برنامه‌های دانش‌آموزی حضور پیدا کرده‌ایم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha