شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین افتتاحیه دوره میثاق طلبگی ویژه داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان در مقطع دیپلم

حوزه/ آیین افتتاحیه دوره میثاق طلبگی ویژه داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان در مقطع دیپلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز،آیین افتتاحیه دوره میثاق طلبگی ویژه داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان در مقطع دیپلم به همت معاونت تهذیب حوزه استان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام گلزار مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز ضمن خوش آمدگویی به حاضرین اظهار داشت: خوش به حال شما چرا که در این دنیا جاذبه‌های مختلف زندگی افراد را به طرف خود کشیده اما شما به دنبال جاذبه ی حقیقی یعنی حضرت ولیعصر(عج) راهی حوزه‌های علمیه شدید.

وی با اشاره به حدیث «کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً» از امام صادق(عج) بیان کرد: حالا که به دلخواه خودتان وارد حوزه شده و سرباز حضرت ولی عصر(عج) شدید بدانید که مسئولیت بزرگی بر دوش شماست چرا که در حال حاضر نسبتی با امام زمان(ره) پیدا کردید و باید مواظب اعمال و رفتارمان بوده و مایه ی زینت ایشان باشیم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز گفت: کار نیک از هر شخصی سزاوار است اما از شما سزاوارتر است و کار زشت از هر کسی سر بزند زشت است اما از شما سر بزند زشت تر است، چرا که شما سرباز امام زمان هستید.

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی در ذهن خود بگوید با ورود به حوزه هر کاری که دلم می‌خواهد انجام می دهم بداند که آمدنش به حوزه دیگر سربازی نیست، چرا که سرباز یعنی کسی که گوشش به فرمان فرمانده و نگاهش به اشاره اوست. امام زمان(عج) فرمانده ماست و ما باید گوش به فرمان رهبری به عنوان نائب ایشان باشیم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز ابراز داشت: طلاب باید با درس خواندن و تهذیب نفس(خودسازی) به وظیفه ی خود در قبال امام زمان(عج) عمل کنند. تهذیب نفس یعنی اینکه یاد بگیریم در مقابل خواهش های نفسانی خود بایستیم و فقط به رضایت امام زمان(عج) فکرکنیم.

وی گفت: علم بدون تهذیب و تزکیه نفس، حجاب ظلمانی است اگر بتوانیم از خودمان مراقبت کنیم آن وقت سرباز امام زمان(عج) می شویم.

در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام سواری مسئول دوره های میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان به بیان جزئیات برگزاری دوره پرداخت.

پایان بخش این مراسم، روضه خوانی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha