شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هاشم الحیدری

حوزه/ دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق گفت: امروز اگر مسجد، مسجد دفاع ولایت از فقیه نبود و با تبیین ولایت، از نایب امام زمان (عج) دفاع نمی‌کرد و همان مسجد سکولار تلقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری ظهر امروز در اجلاسیه بین المللی مسجد که در مسجد شهدای شیراز برگزار شد، در خصوص جهاد تبیین اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که رهبری در خصوص فعالیت‌های اجتماعی به آن تأکید داشته‌اند، مسئله جهاد تبیین است.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید نقش ویژه‌ای در تبیین و نشر فرهنگ جهاد تبیین در جامعه ایفا کنند، گفت: در دیدگاه امام(ره) مسجد، کانونی برای دفاع از دین و سنگری برای اسلام است از این رو باید از ظرفیت‌های موجود در مساجد ایران به گونه‌ای استفاده شود که این مکان، محلی برای ترویج اسلام و عاملی برای شناخت سره از ناسره باشد.

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق، کارکردهای اجتماعی مساجد را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: با توجه به کارکردهای اجتماعی مساجد باید تبیین فعالیت‌های اجتماعی در مساجد مدنظر باشد تا اهالی این نهاد مقدس بتوانند تحلیل‌های سیاسی مناسبی در جامعه و در راستای مقابله با دشمن ارائه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین الحیدری با تأکید بر اینکه اربعین بدون گفتار و فرمایش حضرت زینب(س) اربعین نیست، عنوان کرد: اربعین اسلامی همان موکب حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) است، اربعین بدون فریاد، بدون ندای مرگ بر آمریکا و بدون سیاست، همان اربعین و هیئت و مسجد سکولار است.

وی تأکید کرد: تمامی کشورهای اسلامی و محور مقاومت درگیر جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی هستند از این رو باید با توسعه فعالیت‌های اجتماعی در مساجد، زمینه مقابله با برنامه‌ریزی‌های دشمن را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین الحیدری ادامه داد: مساجد در ایران، رهرو رهبر جامعه و حامی رهبر جامعه هستند و امروز اگر مسجد، مسجد دفاع ولایت از فقیه نبود و با تبیین ولایت، از نایب امام زمان (عج) دفاع نمی‌کرد و همان مسجد سکولار تلقی می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha