شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
اقامه نماز عید سعید فطر در اهواز به امامت حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد

نماینده ولی فقیه در خوزستان همزمان با یکم شهریورماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک پیامی را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان همزمان با یکم شهریورماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکم شهریور ماه روز بزرگداشت حکیم، طبیب و متفکر بزرگ جهان اسلام شیخ الرئیس ابوعلی سینا را با حُسن سلیقه روز پزشک نام‌گذاری کرده‌اند و چقدر این تقارن معنادار و جهت‌دهنده است.

بوعلی در عین برخورداری از روحیه بی‌نظیر علمی‌و نبوغ یگانه‌اش در همه دوران‌ها در مقابل شریعت محمدی صلی الله علیه و آله و سلم چنان خاضع است که گویی عالمی از علمای دین و فقیهی از فقهای شرع مقدس در الهیات و طبیعیات شفا و در قانون سخن می‌گوید.

او علم را به خوبی سر سفره دین می‌آورد و بی آن‌که از علم بودنش بکاهد دینداری عاقلانه‌ را در همه علوم زمانش از جمله طب اشراب می‌کند.

بوعلی خوب می‌آموزاند که می‌توان عالم خوب و مومن خوب‌تری بود و این دو خصیصه، دو جزیره جدا و بی رابطه نیستند.

اما امروز روز پزشک است. پزشکی بی‌شک از مقدس‌ترین مشاغل بشری است و همواره مورد توجه و عنایت اولیاء دین قرار گرفته است چه این که رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم علم ابدان (بدن‌ها) را در کنار علم ادیان از جمله علوم بزرگ بشری می‌شمرند.

پزشکان عزیز و بزرگوار ما در مقاطع مختلف از جمله در همه‌گیری کرونا فداکاری و از خود گذشتگی خود را ثابت کردند و این زحمات هرگز از یاد و خاطره ملت شریف ایران‌ نخواهد رفت و نیز حضرت باری‌تعالی این فداکاری‌ها را اجر مضاعف خواهد داد ان شاء الله.

این تذکر را لازم می‌دانم به عزیزان و بزرگواران این دانش عظیم بشری یادآور شوم که هر کس مسئولیت‌ بزرگتری دارد مخاطرات بزرگتری نیز متوجه اوست. مسئولیت پزشکان عزیز، جان و سلامتی انسان‌هاست که بزرگ و با عظمت و مهم و خطیر است چرا که قرآن کریم فرموده است:

أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَآ أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا

صدق الله العلی العظیم

روز پزشک را به همه این عزیزان تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال توفیقات روز افزون ایشان را طلب می‌کنم.

سید محمد نبی موسوی فرد

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

یکم شهریور ماه ۱۴۰۲

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha