شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / نهمین یادواره شهدای طلبه و روحانی استان گلستان با حضور آیت الله اعرافی

آیت‌الله اعرافی در نهمین یادواره ۷۹ شهید طلبه و روحانی استان گلستان، تصریح کرد: عالم تشنه معارف و گفتمان ناب اسلام و انقلاب اسلامی است و علما و روحانیون شیعه و اهل سنت برای نشر و ترویج معارف اسلامی و تحقق تمدن بزرگ اسلامی بر پایه عقلانیت، دانش و تقوا رسالت سنگینی برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان گلستان، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه دوم شهریور ۱۴۰۲ در نهمین یادواره ۷۹ شهید طلبه و روحانی استان گلستان و مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه استان در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای طلبه و روحانی کشور بیان کرد: مجالس شهدا از راه‌های پیوند دهنده نسل جوان به آرمان‌ها و تاریخ پرافتخار اسلام و انقلاب اسلامی و استواری در راه شهیدان است.

بیشتر بخوانید:

آیت الله اعرافی به استان گلستان سفر کرد + عکس

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال ایجاد گسست نسلی بین نسل جوان با نسل گذشته و تاریخ اسلام و انقلاب هستند، ادامه داد: مجالس نورانی شهدا باید برای نسل جوان ما هویت ساز باشد و افکار نسل جوان را با گذشته پرافتخار گره بزند.

وی با بیان این که اگر نسل جوان و دانشجوی ما بداند که برای به ثمر نشستن انقلاب بزرگان و علمای ما چه زحماتی کشیده و چه خون هایی ریخته شده است، هویت پیدا می کند، تصریح کرد: در تاریخ پرافتخار اسلام و به ویژه انقلاب اسلامی و در میدان ترویج معارف اسلامی و تحقق تمدن اسلامی علمای بزرگ شیعه و اهل سنت در کنار هم بوده اند.

عضو فقهای شورای نگهبان بابیان اینکه هر ملتی از تاریخ گذشته خود جدا شود سقوط خواهد کرد، اظهار کرد: علمای شیعه و اهل سنت تلاش کنند تا تمدن اسلامی دوباره شکل بگیرد.

ببینید:

تصاویر استقبال از آیت الله اعرافی در گلستان

تصاویر جلسه اعضای شورای حوزه علمیه گلستان با حضور آیت الله اعرافی

مدیر حوزه های علمیه کشور پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون خون شهیدان و پایداری و مقاومت ملت ایران و حوزویان دانست و گفت: شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه شهیدان طلبه و روحانی شیعه و اهل سنت جان خود را برای دفاع از اسلام و کشور نثار کردند.

آیت الله اعرافی با اشاره به برخی ویژگی ها و عوامل شاخص انقلاب اسلامی و ملت ایران گفت: اخلاص، معرفت عمیق، جهاد و عمل همراه با سختی و مشقت و گفتمان سازی مهمترین این شاخص‌ها است.

وی افزود: در حالی که در دوران قبل از انقلاب بسیاری از نظریه پردازان پایان عصر دین را اعلام کردند، اما انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) با تأسی به دین و قرآن و نیز حضور مردم و هدایت گری علما به پیروزی رسید.

به گفته مدیر حوزه های علمیه کشور، گفتمان سازی که ملت ایران در سایه معارف اسلامی و مقاومت و پایداری و نثار خون فرزندان و جوانان خود آغاز کرده در جهان در حال تسری است.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: عالم تشنه معارف و گفتمان ناب اسلام و انقلاب اسلامی است و علما و روحانیون شیعه و اهل سنت برای نشر و ترویج معارف اسلامی و تحقق تمدن بزرگ اسلامی بر پایه عقلانیت، دانش و تقوا رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز روحانیت بر عهد و میثاق الهی خود استوار است، یادآور شد: دشمن بداند حوزه و روحانیت مانند گذشته بر حرف‌های الهی ایستاده و هیچگاه از اصول خود کوتاه نخواهد آمد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه پیشرفت انقلاب در گرو نقش آفرینی حوزه و روحانیت است، اظهار کرد: حوزه باید بتواند در کنار نهادهای علمی و در عرصه تولید علم نقش آفرینی کند و با این علم جامعه را اداره کند.

مدیر حوزه‌ های علمیه کشور یادآور شد: در دوره های گذشته بسیاری از کتب اسلامی ما در دانشگاه‌ها و مدارس غرب تدریس می‌شد ولی اکنون فاصله افتاده است.

آیت‌الله اعرافی همچنین با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر برلزوم تلاش بیشتر مسئولان برای خدمت به مردم تأکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha