چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: شوق زیارت اربعین در کشور موج ایجاد کرده است و روز به روز به سیل مشتاقان افزوده می شود و این نشان از عظمت اربعین دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان به اهمیت زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: عرفا برای رسیدن به کمال چله‌نشینی را برمی‌گزینند. به فرموده پیامبر اکرم (ص) اگر شخصی ۴۰ حدیث به دیگران بیاموزد در زمره فقها قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه عدد ۴۰ نشانه کمال و آغاز پختگی است، گفت: وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) نیز در ۴۰ سالگی به درجه پیامبری و بعثت رسیدند، به همین خاطر است که زیارت امام حسین (ع) در اربعین به عنوان فضیلت عنوان شده است.

وی افزود: شوق زیارت اربعین در کشور موج ایجاد کرده است و روز به روز به سیل مشتاقان افزوده می شود و این نشان از عظمت اربعین دارد.

امام جمعه زنجان گفت: خداوند هرکسی را دوست بدارد، محبت امام حسین (ع) را در دل او قرار می دهد و شوق زیارت در او ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مکتب سیدالشهدا(ع) مکتب استقامت و ظلم ستیزی است، گفت: این مکتب تا عالم هست، پایدار است و از بین نخواهد رفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی با ارائه توصیه‌هایی به زائرین اربعین گفت: به زائرین توصیه‌ میکنم در خوردن غذاهایی که در مسیر اربعین توزیع می‌شود اسراف نکنند و رعایت انصاف را داشته باشند، چون مردم عراق با وجود مشکلات مالی گرم‌ترین پذیرایی از زائرین می‌کنند.

وی در خطبه‌ دوم نماز جمعه با قدردانی از اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف گفت: لازم است که دستاوردهای نظام با قبل از انقلاب مقایسه و به مردم اعلام شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در این ۴۴ سال خدمات فراوانی در کشور انجام شده است، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید خدمات نظام را به صورت مقایسه ای با قبل از انقلاب برای مردم بازگو کنند تا مردم در جریان آنها قرار بگیرند چون پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خیره کننده ای انجام گرفته است که اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی با تأکید بر این که دشمنان انقلاب اسلامی همواره به دنبال سیاه نمایی موفقیت‌های کشور ما در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی هستند افزود: رهبری در خصوص شیطنتها و توطئه‌های دشمنان در موقعیت‌های مختلف هشدار داده‌اند.

امام جمعه زنجان با گرامیداشت هفته دولت گفت: هشتم شهریور روز مبارزه با تروریست است و به فرموده رهبری اگر قدرت عظیم ایمان، انگیزه ملت و رهبری آسمانی و تائید شده امام عظیم‌الشان ما نبود، ایستادگی در برابر آن همه شقاوت، خصومت، توطئه و خباثت امکانپذیر نبود.

وی با اشاره به خدمات بسیار دولت در حل مشکلات مردم گفت: امیدواریم هرچه زودتر ثمرات این زحمات در سفره مردم بنشیند و اثر خود را مشخص کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی ۱۷ هزار شهید ترور ثبت شده است، گفت: باید قدردان خون این شهدا باشیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا ۲۰ سال در افغانستان کشتار کرد اما در مقابل ایستادگی مردم کشورمان نتوانست تاب بیاورد، افزود: جنایات آمریکا در منطقه تمام نشدنی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha