شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه یزد با نویسنده تئاتر بوی خون و خاکستر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد در نشستی با حجت الاسلام حسین فلاح زاده مدیر تولید تئاتر «بوی خون و خاکستر» از عوامل برگزاری این تئاتر آئینی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، صبح امروز ۴ شهریورماه ۱۴۰۲ حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد با مدیر تولید تئاتر (بوی خون و خاکستر) حجت الاسلام حسین فلاح زاده و دیگر عوامل این تئاتر آئینی دیدار و تقدیر کرد.

تئاتر بوی (خون و خاکستر) از ٢٧ مرداد به مدت ۵ شب در ابرکوه به اجرا گذاشته شد.

بوی خون و خاکستر یک نمایش آیینی عاشورایی است که داستان زندگی زید بن اَرقَم انصاری از اصحاب پیامبر اسلام(ص) را روایت میکند.

زید بن اَرقَم انصاری خزرجی، از اصحاب پیامبر اسلام(ص) و از انصار است که در نوجوانی مسلمان می شود.

در روز عاشورا امام حسین (ع) زید بن اَرقَم انصاری را بعنوان شاهدان و آگاهان خاندان خود معرفی میکنند و در بخشی از این نمایش زید در کاخ عبیدالله بن زیاد به رفتار او با سر امام حسین(ع) اعتراض می کند و می گوید: من روزی رسول خدا(ص) را دیدم که حسن(ع) را روی زانوی راست و حسین(ع) را روی زانوی چپ خود نشانده بود؛ دستان مبارک خود را بر سر آنها کشید.

ارقم که به شیخ کوفه معروف است و بینایی خود را از دست داده است در صحبت با سر امام حسین (ع) می گوید: چه غریب است بوی خون و خاکستر.

نمایشنامه این اثر توسط حجت الاسلام سید کاظم فلاح زاده نوشته شده است و کارگردانی آن را آرش ساربان بر عهده داشته که در تمرین فشرده و هر روزه به مرحله نهایی و اجرای صحنه رسید.

از عوامل اجرایی این نمایش مدیر تولید: حجت الاسلام حسین فلاح زاده، مدیران اجرایی:سید علی میرحسینی و حسین فلاح زاده، نور پردازی: آقای امیر محمد محمد زاده، اجرای دکور:محمد طائفی، مسئول صحنه و جلوه های ویژه: محمد جلیل فلاح زاده، طراحی و اجرای فرم: آرش ساربان و آریا عابدی، صوت و موسیقی: احسان حقیقی و آرش ساربان، لباس: میلاد دریس، گریم: ستار رشت نو، امور مالی: عباس دشتی، تدارکات و پشتیبانی: غلام حسین کارگر و روابط عمومی و تبلیغات را محمد سعید فلاح زاده تشکیل می دهند.

علاقه‌مندان برای رزرو و تهیه بلیط این نمایش می‌توانند به پایگاه خبری حوزه هنری یزد به نشانی www.artyazd.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha