شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / اولین سالگرد ارتحال مررحوم آیت الله محمدعلی خزائلی

حوزه/ در مراسم سالگرد رحلت استاد محمدعلی خزائلی از کتاب «خطبه ها و نکته ها» که به تازگی با تحقیق و تدوین ایشان منتشر شده است، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با مراسم نخستین سالگرد رحلت استاد محمدعلی خزائلی، از کتب وی و مرحوم حاج شیخ عباس ایزدی، نماینده امام خمینی (قدس سره)، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه فقید نجف آباد، با حضور علما و اساتید حوزه رونمایی شد.

از حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدعلی خزائلی، کتاب های «جدل، استدلال و آداب مناظره در قرآن کریم»، «تحلیلی بر دعاهای انبیا در قرآن کریم»(تألیف مشترک با همسرشان خانم ایزدی) و کتاب «الامامة و الولایة فی الکتاب و السنة» (به زبان عربی) منتشر شده است.

همچنین هفت عنوان کتاب از آثار استادشان مرحوم ایزدی نیز با تحقیق، تدوین و تکمیل ایشان به زیور طبع آراسته شده است؛ کتاب هایی شامل: «تفسیر آیات قیام و زندگی عبرت آموز حضرت موسی (علیه السلام)» - که چاپ دوم کتاب «شوق دیدار» است، «وسوسه های شیطانی و راه های مقابله با آن از دیدگاه قرآن» (چاپ دوم)، «اخلاق ایزدی» (بیست گفتار اخلاقی، عرفانی، فلسفی و تربیتی- چاپ دوم)، «شرح و تفسیر چهل خطبهٔ نهج البلاغه» (خطبه های دوم تا چهل و یکم)، «شرح و تفسیر دعای ابو حمزه ثمالی»، «شرح و تفسیر دعای افتتاح» و کتاب «خطبه ها و نکته ها» (آموزهای اخلاقی، اعتقادی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی در خطبه های نمازجمعه) که استاد محمدعلی خزائلی پیش از رحلت خود، تحقیق و تدوین کتاب اخیر را انجام داد و با ویراستاری و صفحه آرایی، آماده چاپ بوده است.

کتاب «آیینه حریم» (شرح خطبه اول نهج البلاغه) نیز از دیگر آثار مرحوم ایزدی است که قبلاً پس از فوت وی در دهه ۷۰ شمسی به چاپ رسیده است.

کتاب جدید «خطبه ها و نکته ها» که آخرین تحقیق استاد محمدعلی خزائلی در بیش از ۸۰۰ صفحه و منبعی بسیار مفید برای مبلغان، خطبا و علاقه مندان به معارف اسلامی است، در چهار فصل با عناوین «تقوا و اخلاص»، «پیامبراکرم، اهل بیت علیهم السلام و اصحاب برگزیده»، «زن، ازدواج، خانواده و تربیت فرزندان» و «مناسبت ها، شخصیت ها و مسائل اجتماعی و سیاسی» همراه با چاپ دوم از کتاب «اخلاق ایزدی»، منتشر شده است.

رونمایی از این کتاب ها در روز پنجشنبه دوم شهریور ماه ۱۴۰۲ ضمن مراسم سالگرد درگذشت استاد محمدعلی خزائلی در حسینیهٔ شهدا شهر مقدس قم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha