شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1105865
۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
تشکری

حوزه / مدیر رادیو اربعین گفت: برنامه‌سازی در حوزه راهپیمایی اربعین هیچگاه تکراری نمی شود زیرا این عرصه اقیانوسی از معناست.

جواد تشکری، مدیر رادیو اربعین در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه پیرامون ظرفیت‌های نمایشی و رسانه‌ای راهپیمایی اربعین گفت: برنامه‌سازی در حوزه راهپیمایی اربعین اقیانوسی از معنا را با خود در پی دارد زیرا حضور میلیونی مردمی که در این آیین حضور دارند این امکان را می‌دهد که داستان‌های متفاوت در این رابطه بیان شود.

وی افزود: مردمی که در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می‌کنند هر کدام برای خود حاجتی دارند. این درخواست اگر به شکل دراماتیک مورد توجه قرار گیرد علاوه بر اینکه خواهد توانست مخاطب عظیمی را جذب خود کند قادر است مردم را هم به سوی موضوعات ارزشمند هدایت کند زیرا این راهپیمایی با عشق اما حسین (ع) همراه شده است.

این مدیر رسانه از هنرمندان درخواست کرد: از همه هنرمندانی که عاشق اهل بیت و امام حسین (ع) هستند درخواست می کنم توجه و تمرکز خود را روی راهپیمایی اربعین استوار کنند، چون این حوزه دریایی از معناست که اگر درست به آن پرداخته شود زیبایی‌های بسیاری به همراه خواهد داشت. در این میان مدیران هم باید امکانات لازم را در اختیار هنرمندان قرار دهند.

وی تصریح کرد: در رادیو اربعین ما از ظرفیت‌های نمایشی برای اشاعه فرهنگ حسینی بهره می‌بریم. برای رسیدن به این خواسته نیز بر روی غنای مفهومی کارمان تاکید ویژه داریم چون معتقدیم اثری که بتواند مخاطب را جذب کند حتما باید به لحاظ معنایی کیفیت لازم را داشته باشد. این خواسته تا حدودی با همکاری هنرمندان متعهد در رادیو اربعین فراهم شده است.

مدیر رادیو اربعین به برنامه سازان توصیه کرد: تمام خواسته من از برنامه سازان این است وقتی قرار است روی راهپیمایی اربعین تمرکز کند حتما بحث وحدت جهان اسلام را مورد توجه قرار دهند زیرا در شرایط فعلی بیش از هر چیزی، وحدت نیازی مهم و اساسی برای جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است در برنامه سازی‌های خود نوآوری را به عنوان یک اصل ویژه مورد نظر قرار دهیم البته به واسطه خصیصه ذاتی این شبکه همانند هر سال بحث خبر رسانی را به صورت جدی پیگیری می‌کنم. این موضوع را نباید به معنای تکرار تصور کرد بلکه الزام رادیو اربعین است.

تشکری در انتها تاکید کرد: در رادیو اربعین در پی خاطره‌نگاری هم هستیم؛ این امر نیز محدود به قشری خاص نمی‌شود بلکه در همه رده‌های سنی ما از این داشته برای رسیدن به خواسته‌هایمان بهره خواهیم برد به ویژه کودکان اتفاقات خوبی در حوزه خاطره‌گویی رقم خواهند زد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    حوزه علمیه حوزه هنری مسجد مساجد بسیج در شهرها و روستاهای دور و نزدیک باید هنرمند رسانه خلق کنند. از همین امسال شروع کنند و زیرساختهای اساسی بودجه ریزی تربیت هنرمندان آغاز بشه برای خلق آثار ماندگار سواد رسانه ای و سبک زندگی ایرانی اسلامی