شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابوالقاسم مقیمی

حوزه/ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: مطابق آمار تا روز گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم قم برای حضور در مراسم اربعین از مرزها خارج شده‌اند که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و به نوعی رکوردشکنی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ابوالقاسم مقیمی امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم که در سالن امام جواد(ع) برگزار شد، بیان کرد: ستاد اربعین استان قم فعالیت‌های خود را از ۳ ماه پیش با تشکیل کمیته‌های مختلف آغاز کرده است.

وی افزود: در قم به عنوان «عمود اول» افتخار این را داریم که از قبل و بعد اربعین میزبان زائرین امام حسین(ع) هستیم و این توفیق نصیب ما مردم قم شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: براساس آمار استان قم تا به امروز میزبان زائرین از ۱۲ کشور بوده است. مردمی شدن میزبانی از زائرین اربعین حسینی جزو اتفاقات خوبی بود که امسال رقم خورد.

وی ادامه داد: در مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر بانوی کرامت، بقاع متبرکه، مساجد، مدارس و قرارگاه مردمی اربعین امسال از زائران ایرانی و خارجی که در این ایام به قم سفر می‌کنند میزبانی می‌شود. تا به روز گذشته حدود ۱۴۰ هزار زائر در قم در نقاط فوق الذکر اسکان داده شده‌اند.

وی گفت: مطابق آمار تا روز گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم قم برای حضور در مراسم اربعین از مرزها خارج شده‌اند که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و به نوعی رکوردشکنی شده است.

معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: براساس آماری که از سوی فرماندهی انتظامی استان برای ما ارسال شده تا روز پنج‌شنبه بیش از ۶۵ هزار گذرنامه صادر و تمدید شده است.

مقیمی عنوان کرد: فروش حدود ۴۲ هزار و ۵۹۶ بلیط اتوبوس ، بیش از ۹۰ هزار بلیط رفت و برگشت قطار به کشور عراق در استان قم داشته‌ایم.

وی ابراز کرد: ویژه برنامه‌های ما در استان از شب چهارشنبه آغاز شده و تا شب پنج شنبه ادامه خواهد داشت. حدود ۷۰ موکب تا به امروز موفق به دریافت مجوز برای فعالیت در بلوار پیامبر اعظم (ص) شده‌اند.

مقیمی تصریح کرد: همچنین روز چهارشنبه پیاده‌روی جاماندگان اربعین را همزمان با سراسر کشور در استان قم خواهیم داشت.

معاون استاندار قم در پایان گفت: شهرداری قم، دانشگاه علوم پزشکی، مجموعه هلال احمر، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، اداره‌ کل راهداری استان، جهاد کشاورزی استان قم و... برای باشکوه برگزار کردن مراسم اربعین زحمات زیادی را در این راستا کشیده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha