شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
وزیر ارشاد اسلامی

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حرکت پیاده روی اربعین به عنوان رمز شکل گیری تمدن نوین اسلامی یاد کرد و گفت: حرکت پیاده‌روی اربعین، به معنای حرکت امت به سوی امام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در کنگره شهید رئیسعلی دلواری در دلوار، از حرکت پیاده روی اربعین به عنوان رمز شکل گیری تمدن نوین اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: حرکت پیاده‌روی اربعین، به معنای حرکت امت به سوی امام است.

وی با اشاره به دوران شهید رئیسعلی دلواری و قیام این سردار جنوب اسلام در کشور، گفت: در آن زمان دولت ضعیف و منفعل در دست استعمارگران بود و چیزی به نام عزت بین مردم ایران نبود.

اسماعیلی بر ضرورت برگزاری مراسم گرامیداشت شهید رئیسعلی دلواری برای درس آموزی و شکرگزاری در جامعه تأکید کرد و گفت: اکنون در شصتمین سالگرد آغاز نهضت اسلامی و صد و هشتمین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری، ملت ایران بر بام تاریخ ایستاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قیام رئیسعلی دلواری و مجاهدانی مانند او باعث شد پس از حدود ۱۱۰ سال در نقطه اوج در تاریخ بایستیم، اظهار کرد: امروز با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، ایران به عنوان قدرتی نو ظهور در عرصه بین‌الملل ظاهر شده است.

اسماعیلی با اشاره به اقتدار ملت ایران در عرصه‌های مختلف، یادآور شد: در شرایط کنونی ایران اسلامی با کمک هم پیمانان خود تغییر نظام حاکم بر عرصه بین الملل را دنبال می‌کند و اقتدارش را به رُخ جهانیان می‌کشد.

وی با بیان اینکه دشمنان فکر کرده بودند با تحریم و تهدید، نظام اسلامی از پا درخواهد آمد، خاطرنشان کرد: آنها همه تلاش خود را به‌کار گرفتند و مزدورانشان را به میدان آوردند، اما رهبر معظم انقلاب فرمودند خدا با ماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رئیسعلی دلواری به عنوان قهرمان ملی ایرانیان و نماد ایستادگی یاد کرد و گفت: ثمره مقاومت او و دیگر مجاهدان و مبارزان را اکنون می‌بینیم.

اسماعیلی با بیان اینکه مقاومت نصرت به‌دنبال دارد و قهرمانان بزرگ پرورش می‌دهد، اظهار کرد: در مقابل، سازش، حقارت و وابستگی به‌دنبال دارد و لذا ما راه مقاومت را انتخاب کردیم و آن را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha