شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: دشمنان رسول خدا (ص) و دین اسلام از همان روزهای اول پروژه نفاق علیه تازه مسلمانان را کلید زدند و تلاش‌های بسیاری برای ایجاد یک جبهه نفاق داشتند که خروجی آن همان خوارج و منافقین گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی، امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان سنندج در سخنانی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم و اصلی رسول خدا (ص) چه پیش از رسالت و چه بعد از آن ایجاد وحدت و برادری در عربستان و حجاز بود.

امام جمعه موقت سنندج تاکید کرد: بنابراین ما هم امروز باید با تاسی از این سیره رسول خدا، مسیر و راه وحدت مسلمین را هموار سازیم که نخستین و اولین قدم برای پیمودن این مسیر مهم و حیاتی در جهان اسلام مسلح کردن خود به سلاح بصیرت و بینش دینی و سیاسی است.

این عالم اهل سنت عنوان کرد: دشمنان رسول خدا (ص) و دین اسلام از همان روزهای اول پروژه نفاق علیه تازه مسلمانان را کلید زدند و تلاش‌های بسیاری برای ایجاد یک جبهه نفاق داشتند که خروجی آن همان خوارج و منافقین گردید.

ماموستا راستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی امسال، تاکید داشت: مراسم اربعین امسال بالعکس آنچه که دشمنان می‌گفتند بسیار باشکوه‌تر از هر سال دیگری بود به نحوی که امسال ۲۲ میلیون مسلمان با یک عقیده و یک آرمان واحد در کربلا گردهم آمدند و یک وحدت بزرگ را به جهانیان نشان دادند.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: امروز مسلمین باید با درس گرفتن از رویدادهای مهمی همانند راهپیمایی اربعین حسینی خود را در مقابل توطئه‌های دشمنان آماده و مجهز نمایند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: نباید اجازه دهیم روزمرگی و مشکلات زندگی ما را از دیانت و شعائر معنوی و دینی دور سازد زیرا دور شدن از این امور می‌تواند ما را به ورطه نابودی در حوزه اخلاق و انسانیت بکشاند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha