پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله حزایری

آیت‌الله موسوی جزایری، انقلاب اسلامی ایران را پدیده‌ای باور نکردنی برای غرب و جهان استکبار دانست و اظهار داشت: امروز پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی و با رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان آیت‌الله خامنه ای، مردم با مشاهده فشار‌های بی سابقه و توطئه‌های هدفمند، همچنان به پای انقلاب خود ایستاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه چهارشنبه در دیدار با مبلغان طرح معراج استان خوزستان که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با اشاره به دوران پیروزی انقلاب و خلق حماسه‌های به یاد ماندنی توسط جوانان اظهارداشت: در دوران انقلاب شاهد صحنه‌های غیر عادی، شگفت انگیز و فداکاری‌های همراه با عنایات الهی بودیم که از نشانه‌های اعجاز آمیز آن پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

وی افزود: هنگامی که انقلاب به پیروزی رسید، مردم تاحدودی به اهداف خود دست پیدا کرده و دچار مشکلات و نابسامانی ها نشده و سکان داران انقلاب به خوبی آن را هدایت می کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که باید یاد و خاطره سالروز شکل گیری انقلاب اسلامی در دل ها زنده بماند گفت: همه انقلاب ها به ویژه انقلاب‌های ارزشی در ابتدای تشکیل خود با اصالت و به شکل مناسبی با قدرت، فداکاری و اخلاص آغاز شدند، اما همیشه نسبت به آینده خود نگران بودند.

 

* آغاز خوب کافی نیست

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه بیان داشت: آغاز خوب کافی نبوده و تنها بقا و استمرار انقلاب است که می تواند آن را به پیروزی نهایی نزدیک کنید.

امام جمعه اهواز با اشاره به آغاز بعثت رسول اکرم(ص) و رشادت‌های یاران ایشان در ابتدای کار گفت: بعثت رسول الله با نیت‌های پاک، قلب‌های نورانی و توکل بر خدا آغاز شد اما پس از وفات پیامبر (ص) عده‌ای خودخواه و ریاست طلب نگذاشتند انقلاب پیامبر (ص) استمرار پیدا کند.

وی تصریح کرد: ریاست طلبان در مسأله امامت و امت اختلال ایجاد کرده و آنقدر امامت را در قدر ت تعریف کردند که انقلاب پیامبر را در مرحله استمرار با دودستگی روبه رو شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به نهضت مشروطه و روند شکل گیری آن اشاره کرد و گفت: نهضت مشروطه در ابتدا نهضتی مقدس و به رهبری مراجع اسلام که در رأس آنها آیت‌الله آخوند خراسانی، مرجع اعظم شیعه بود شکل گرفت و علمای بزرگی در کنار ایشان بودند.

آیت‌الله موسوی جزایری ادامه داد: نهضت مشروطه هرچند آغاز مقدسی داشت، اما پس از گذشت 4 سال و درپی به دار آویختن آیت‌الله شیخ فضل الله نوری و گفتن شعار‌های آزادی طلبانه، این نهضت به بیراهه رفت تا آنجا که سبب روی کار آمدن رضاخان و پایان کار سلسله قاجاریه در کشور شد.

امام جمعه اهواز به تلاش‌های آیت‌الله کاشانی اشاره کرد و افزود: در نهضتی که آیت‌الله کاشانی به وجود آورده بود نیز اتفاق‌های عجیبی رخ داد و دشمنان با توطئه‌های خود کار را به جایی رساندند که کودکان در بازی‌های خود اشعاری علیه ایشان استفاده می کردند و سبب دوری مردم از انقلاب خود شدند.

 

* انقلاب اسلامی پدیده‌ای باور نکردنی برای غرب

وی انقلاب اسلامی ایران را پدیده‌ای باور نکردنی برای غرب و دشمنان عنوان کرد و گفت: امروز پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی و با رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان آیت‌الله خامنه ای، مردم با مشاهده فشار‌های بی سابقه و توطئه‌های هدفمند همچنان به پای انقلاب خود ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی استان اظهارداشت: اهواز و خوزستان به سبب کار فرهنگی در مساجد توانسته تعداد بسیاری از جوانان را با علوم دینی آشنا کند اما متأسفانه درصد قابل توجهی از جوانان تحت پوشش این برنامه فرهنگی نیستند.

آیت‌الله موسوی جزایری به ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف مبلغان در دهه فجر این است که با بیان و بازگو کردن خاطرات شهدای انقلاب، روحیه آنها را برای استمرار آن افزایش دهند.

امام جمعه اهواز با بیان این که نیاز به اطمینان برای بقای انقلاب هستیم ادامه داد: در سال‌های 78 و 88 در مدت 10 سال 2 بار فرصت طلبان و آشوب گران فتنه به پا کردند که اگر جوانان ما بصیرت نداشتند به یقین در این فتنه ها شکست می خوردیم.

 

* طرح معراج از نشانه‌های لبیک گفتن به یاری دین خدا است

وی طرح معراج را برنامه‌ای هدفمند برای جذب دانش آموزان به سوی دین معرفی کرد و گفت: طرح معراج یکی از نشانه‌های لبیک گفتن به یاری دین خدا است.

امام جمعه اهواز خطاب به طلاب فعال در طرح معراج اظهارداشت: شما باید بدانید که در حال سربازی برای دین خدا هستید و باید با اخلاص از نفوذ هوای نفس و خدشه دار کردن هدف خود مراقبت کنید.

آیت‌الله موسوی جزایری در پایان سخنان خود، اظهار داشت: رسالت ما جهانی است و باید با طراحی برنامه‌های بلند مدت و اصولی فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha