شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله مدنی(ره) در بیت شهید

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم اخلاص، ایثار و فداکاری این بزرگان فراموش شود، گفت: امروز وظیفه ما آن است که در قدم اول نسبت به خودسازی و اخلاص خود، حساس باشیم و در این مسیر گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی پیش از ظهر امروز در مراسم سالگرد شهادت آیت الله مدنی(ره) که در بیت این شهید محراب برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینی و شهادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار داشت: باید شاکر خداوند باشیم که در ایامی زندگی می‌کنیم که شاهد ایستادگی بزرگانی هستیم که خالصانه جان خود را فدای اسلام می‌کنند.

وی با طرح این سوال که علت و منشأ موفقیت‌های شخصیت‌هایی همچون شهید مدنی که توانستند استان‌هایی را متحول کنند چیست؟، گفت: حضرت امام(ره) منشأ چنین رخدادهایی را ابتدا خودسازی این بزرگان عنوان کردند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم اخلاص، ایثار و فداکاری این بزرگان فراموش شود، اظهار کرد: امروز وظیفه ما آن است که در قدم اول نسبت به خودسازی و اخلاص خود حساس باشیم و در این مسیر گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه باید چنین بزرگانی را به عنوان الگو در جامعه به‌خصوص برای نسل جوان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: اسوه‌های خود را مد نظر بگیریم و بررسی کنیم که آنها چه کردند و چه روحیه‌ای داشته‌اند و همین روحیه و منش را در خود تقویت کنیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

آیت الله موسوی اصفهانی، افزود: علمای ربانی ما مسیر زهد در دنیا را پیشه کردند و دلبسته به این دنیا نبودند، مسیری که حضور در آن سخت است.

وی با بیان اینکه شهید مدنی هر چه داشت را در راه اسلام صرف کرد، گفت: شهید مدنی یک خانه ساده در نجف و یک خانه محقر در همدان داشت که وصیت کرد تا هر دو در راه اسلام صرف شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: حضرت امام(ره) در جلد ۱۵ صحیفه نور در خصوص شهادت آیت الله مدنی می‌فرمایند، "ملت بزرگ و روحانیون معظم چون صفی مرصوص ایستاده‌اند تا هر پرچمی از دست توانای سرداری بیفتد سردار دیگری برداشته و به میدان بیاید و با قدرتی بیشتر دشمن را با رشادت و شهادت خود منزوی کند".

وی به تشریح شرط موفقیت در این راه و ادامه دادن راه بزرگانی همچون شهید مدنی پرداخت و اظهار کرد: شرط موفقیت در عرصه پیمودن راه امثال شهید مدنی آن است که بین خود و خدا به این نتیجه برسیم که با هدف قرار دادن رضای الهی این پرچم ۴۴ساله را برافراشته نگهداریم تا به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولیعصر(عج) برسانیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha