شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم معصوم سرلک، مدیر مدرسه فاطمیه شهرستان کارون

حوزه / مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون گفت: راهکاری که برای انتخاب صحیح کتب برای جوانان پیشنهاد می‌شود منطبق کردن محتوای آن کتاب‌ها با اصول و سیره معصومین(ع) است.

خانم معصوم سرلک مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، اظهار داشت: وظیفه ما در حوزه علمیه خواهران، خدمت به مردم و طلاب است و کتاب‌هایی که در این حوزه برای طلاب ارائه شده به دو دسته کتاب‌های الزامی و اقتضایی تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: در کتاب الزامی، طلاب موظف هستند آن واحدها را پاس کنند که از جمله این کتاب‌ها روخوانی و تجوید قرآن کریم است و هر طلبه‌ای باید طریقه صحیح خواندن قرآن کریم را بیاموزد و به دیگران هم تعلیم دهد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون با بیان اینکه از جمله دیگر کتب الزامی طلاب، کتاب فقه، احکام و اصول فقه است، عنوان کرد: طلبه احکام دین را در حوزه فرا می‌گیرد و به دیگران آموزش می‌دهد، همچنین این کتب صرفاً برای گرفتن نمره یا پاس کردن نیست بلکه در دین و زندگی ما کاربردی هستند.

خانم سرلک درخصوص کتاب‌های اقتضایی، گفت: طلبه‌ای که کتب اقتضایی یا اختیاری را اخذ می‌کند، می‌تواند با کمک این کتاب، شبهات مطرح شده در جامعه یا سایت‌ها را جوابگو باشد و ذهن خود را نسبت به آن شبهات دینی فعال کرده و برای خود و جامعه رفع شبهه کند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در حال حاضر ذهن جوانان و کودکان ما را تحت تسخیر خود درآورده است، اظهار کرد: حوزه این توانایی را دارد تا آنان را با سایت‌های مذهبی و دینی آشنا کرده تا بتوانند مفاهیم دین را به درستی درک کنند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون درخصوص راهکار مناسب در ارتباط با جوانان برای انتخاب منابع صحیح، تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است جوانان کتاب‌هایی را که در ذهن‌شأن سوال ایجاد می‌کند را انتخاب کنند و آن کتاب‌ها را با اصول و سیره معصومین(ع) منطبق کنند و اگر هماهنگ بود، برگزینند.

سرلک، با اشاره به نقش حوزه در تربیت نسل جوان و دوری از غرب‌زدگی، گفت: رسالت اساسی حوزه علمیه دور کردن جوانان از غرب‌زدگی، تبلیغ دین در محلات، مناطق، مدارس و دانشگاه‌ها است، مبلغان باید بتوانند با دانش‌آموزان و همه مردم روابطی دوستانه برقرار کنند.

وی ادامه داد: از جمله راه‌های دور شدن جوانان از غرب‌زدگی، برگزاری دوره‌های مشاوره ازدواج، تحکیم و استحکام خانواده است تا از این طریق بتوانند به سوالات شرعی آنان پاسخ دهند، همچنین برگزاری دوره‌های طب سنتی برای زنان، راه حل دیگری برای حفظ سلامتی روح و روان خانواده است و با این عملکردها مردم نسبت به دین تمایل پیدا کرده و از غرب‌زدگی دوری می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون، هدایت نسل جوان به سمت فضای کتابخانه‌ای را مهم‌ترین ابزار تقویت این نسل دانست و اظهار کرد: کتاب، سلاح مهمی برای هر فرد است و در همین راستا در حوزه علمیه فاطمیه تلاش می‌کنیم کتاب‌های به‌روز و جدید را برای طلاب تهیه کنیم تا در هر زمینه‌ای مستعد پاسخ‌گویی به مردم باشند.

سرلک تصریح کرد: با توجه به تکنولوژی و عصر اینترنت و حرکت گسترده کودک و نوجوان به این سو، والدین باید تلاش کنند مراقب فرزندان خود باشند و متناسب با ارزش‌ها و فرهنگ دینی، کودکان و نوجوانان را هدایت کنند.

وی یادآور شد: مدرسه علمیه فاطمیه با برگزاری دوره‌های هدفمند با حضور اساتید برجسته در زمینه دیجیتال، طلاب را توانمند می‌سازد تا اطلاعات به‌روز و هماهنگ با ارزش‌ها را بیاموزند و با استفاده از این امکانات، زمینه ظهور امام عصر(ع) را مهیا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha