شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امان زمان

حوزه/ عضو گروه علمی تاریخ جامعه الزهرا (سلام الله علیها) گفت: حقیقت امر نیز این مطلب را تاکید می‌نماید که این روز به واقع، روز عید مسلمین و به تعبیر برخی از بزرگان غدیر ثانی است. اگر در روز عید غدیر اتمام نعمت و اکمال دین محقق شد، در این روز نعمت امامت و ولایت برای شیعیان با تعیین آخرین جانشین الهی به اتمام می‌رسد و امید شیعیان برای تحقق وعده الهی زنده نگه داشته خواهد شد.

لیلا همایون‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، عنوان کرد: یکی از مناسبت‌هایی که از نظر شیعیان مبارک دانسته شده و روز سرور و شادی است، نهم ربیع الاول است. این روز که مصادف با سالروز آغاز امامت حضرت حجت ابن الحسن، صاحب الزمان (عج) است، در بینش شیعی اهمیت خاصی داشته و سرآغاز امامت آخرین ذخیره الهی است که امید مستضعفان عالم به ظهور اوست.

وی ادامه داد: در فرهنگ روایی ما نیز بر شادی و تهنیت در این روز تاکید شده و به نقل از ائمه آورده شده که هرکس در این روز انفاق کند آمرزیده می‌شود، همچنین اطعام و گشایش و پوشیدن لباس نو و عیادت در این روز مستحب دانسته شده است.(کفعمی، ۱۴۰۵، ۵۱۰)

عضو گروه علمی تاریخ جامعه الزهرا (سلام الله علیها) افزود: حقیقت امر نیز این مطلب را تاکید می‌نماید که این روز به واقع، روز عید مسلمین و به تعبیر برخی از بزرگان غدیر ثانی است. اگر در روز عید غدیر اتمام نعمت و اکمال دین محقق شد، در این روز نعمت امامت و ولایت برای شیعیان با تعیین آخرین جانشین الهی به اتمام می‌رسد و امید شیعیان برای تحقق وعده الهی زنده نگه داشته خواهد شد.

وی اظهار کرد: هرچند این تعبیر و تشبیه به غدیر ثانی متضمن یک هشدار برای شیعیان است که باید مراقب دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان پس از غدیر باشیم؛ زیرا دشمنان الهی در هر عصر و زمانی در پی تلاش برای دور کردن مردم از اندیشه ولایت و امامت بوده و همچنان که در غدیر به تحریف و دور کردن مردم از ولایت حقه الهی اقدام نمودند، امروز نیز در صدد اجرایی کردن این نقشه و دور کردن مردم از اندیشه های مهدوی هستند.

مدرس حوزه علمیه بیان کرد: متاسفانه برخی از دوست‌داران و محبین ائمه نیز خواسته یا ناخواسته در این مسیر به دشمن یاری رسانده و بجای تاکید بر معارف مهدوی در این ایام، به بهانه‌های واهی با دامن زدن به اختلافات مذهبی در پی ضربه زدن به وحدت اسلامی بر آمده و با راه انداختن جشن‌های تفرقه افکن با استناد به مرگ خلیفه دوم پیاده نظام دشمن می‌شوند.

وی ادامه داد: این در حالی است که بر اساس مستندات کهن و معتبر تاریخی و به نقل از مورخان شیعه و سنی به نام همچون مسعودی، ابن سعد، یعقوبی و... تاریخ مرگ خلیفه دوم در آخرین روزهای ماه ذی الحجه بوده و سخن از نهم ربیع تقریباً از قرن ششم و به دلایل خاص به کتاب‌ها راه یافته است.

همایون فرد اضافه کرد: محب واقعی اهل بیت می‌داند؛ عیدالزهرا حقیقی و شادی دل دخت مکرم اسلام، زمانی محقق خواهد شد که جایگاه امامت و ولایت فرزندش حضرت مهدی(عج) به درستی تبیین گردد و مردم برای آمدن ایشان خود را آماده و مهیا نمایند، نه اینکه آتش نفاق و تفرقه در بین مسلمانان انداخته و با اعمال سخیف، جان شیعیان را در برخی نقاط جهان به خطر اندازند.

وی یادآور شد: این مطلب مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده و ایشان در این باره می‌فرماید: برخی بنام شاد کردن دل فاطمه زهرا سلام الله علیها در این روز کارهای می‌کنند که انقلابی را که محصول مجاهدت فاطمه زهرا سلام الله علیها است، در دنیا مختل مینمایند.

مدرس حوزه علمیه گفت: امید است محبین و شیعیان اهل بیت علیهم السلام با تأسی به سیره و روش مولای متقیان در این ایام با بصیرت و آگاهی بر تجدید بیعت با امام حی و حاضر خویش اقدام نموده و برای تحقق آرمانهای واقعی مکتب شیعه گام بردارند.

۶۲/۳۱۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha