شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
.

حوزه/ شورای اقامه نماز استان البرز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز و جمعی از مدیران و دبیران ستاد اقامه نماز استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، صبح امروز جلسه شورای اقامه نماز استان البرز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جمعی از مدیران و دبیران ستاد اقامه نماز استان برگزار شد.

کاوه حدادپور در این جلسه ضمن تشکر از مدیر ستاد اقامه نماز به خاطر همکاری های خوب در برگزاری دوره های متفاوت مانند طرح مبین و...، اظهار کرد: اقامه نماز از اصلی ترین برنامه های دینی است که هر مسلمانی دست کم در شبانه روز پنج مرتبه بدان همّت می گمارد و پایبندی خویش را به این عبادت نشان می دهد.

وی افزود: نماز جماعت بدین منظور تأکید شده است که اخلاص و توحید و اسلام و عبادت خدا هویدا، علنی و مشهور باشد تا حجت خدا بر اهل شرق و غرب عالم بروز نماید و نیز منافق و سبک کننده نماز به آنچه اقرار کرده اند عمل کنند، افزون بر آن، نماز جماعت بر نیکی و تقوا مساعدت می کند و مانع بسیاری از گناهان می شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام مرادی از همکاری و حمایت حدادپور معاون استاندار البرز تقدیر و تشکر کرد و گفت: نماز یکی از مهم‌ترین اموری است که ضرورت آن همیشه احساس می‎ شود، اما این ضرورت امروز بیش از گذشته است و نماز خواندن باید در عملکرد انسان تأثیرگذار باشد تا دیگران نیز به توصیه‌های آن فرد نمازگزار عمل کنند.

وی راجع به اهمیت نماز جماعت در ادارات، با تاکید بر لزوم استفاده از ابزار تشویقی در دستگاه‌های اجرایی، گفت: تشکیل کمیته‌ای برای سرکشی به ادارات و مشخص شدن ادارات فعال در امر اقامه نماز جماعت و تشویق مسئولان و فعالان امر اقامه نماز دستگاه‌ها امری ضروری است.

مرادی بیان کرد: دستگاهها و نهادهایی که مستقیما با امر نماز مرتبط هستند فرصت خوبی برای خدمت به نماز دارند و نهادهایی همچون شهرداری ها و استانداری می توانند برای کمک به ترویج فرهنگ اقامه نماز شرایط و امکانات و نمازخانه های مناسبی را ایجاد کنند است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha