چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: شورای عالی فضای مجازی موشک هایی که از سراسر دنیا بر قلب جوان و نوجوان ما در شبکه های اجتماعی جهت تسخیر قلوب آنها شلیک می کند هیچ پدافندی را فعال نمی کند. کشورهای مختلف قوانین رسانه ای دارند اما در کشور ما ولنگاری مجازی بدون هیچ قانونی دارد به فرهنگ عمومی ضربه می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ سال شکست بزرگترین جنگ ترکیبی دشمن بر علیه مردم ایران بود که با لطف الهی و عنایات امام زمان علیه السلام و بصیرت مردم انقلابی و هدایت‌های امام بصیر به شکست انجامید و سالی را که سال تراکم حادثه‌ها و تهدیدها بود، تبدیل به مدرسه فرصت‌شناسی و تهدیدشناسی کرد.

وی افزود: در کنار عوامل پیش‌گفته، نمی‌توان از مجاهدتهای نیروی انتظامی عزیز و بسیجیان جان‌برکف غافل شد. لکن ضلع مهم دیگر، هوشمندی و اشراف و اقدامات به موقع دستگاه اطلاعاتی کشور خصوصاً وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه است.

امام جمعه خارگ ابراز داشت: کمیت و کیفیت اقدامات دقیق و سریع دستگاههای اطلاعاتی و مجاهدان گمنام این عرصه، در یکسال اخیر تحسین‌برانگیزاست و باید این مجاهدت ها تبیین شود و برای مردم عادی نشود.

حجت الاسلام خارگ به فهرستی از مهم‌ترین اقدامات در چند ماه اخیر پرداخت و گفت: خنثی‌سازی همزمان ۳۰ انفجار در تهران، انهدام شبکه‌های ترور و اغتشاش و تحرکات سازمان‌یافته هنجارشکنانه در استان‌های مختلف، واکنش سریع در شناسایی و حذف عوامل تروریستی در کمترین زمان ممکن، کشف ۴۰۰ بمب که ۴۰ بمب قرار بود در ایام محرم در هیأت‌ های مذهبی منفجر شود برخی اقدامات است.

وی دستگیری بیش از ۲۰۰ تروریست از گروه‌های مختلف تکفیری، منافقین و سلطنت‌طلبان و بهاییان، ناکام گذاشتن حملات سایبری و خرابکاری مراکز حساس کشور، دستگیری چند تروریست در اروپا و انتقال آنان به ایران، اخراج تروریست‌ها از آلبانی و اقدامات مؤثر بعدی، شناسایی شرکت‌های اقتصادی پشتیبان منافقین در کانادا، ضربه به شبکه اغتشاش کشور قبل از هرگونه اقدام موثر و بازداشت جاسوسان بهایی که در ارتباط مستقیم با رژیم صهیونیستی بودند را از دیگر عملیات های موفق دستگاه های اطلاعاتی عنوان کرد.

حجت الاسلام کارگر گفت: همه اینها حاصل هماهنگی بین دستگاه دیپلماسی کشور با نیروهای مسلح و امنیتی است که قابل تقدیر و تحسین است.

وی با تقدیر از تلاش های مسئولان در جزیره خارگ اظهار داشت: بخش خارگ را بخش ویژه می شناسند که نیازمند نگاه ویژه در همه ابعاد است. تلاش های دولت قابل تقدیر است و مسئولان هم حقیقتا تلاش دارند. یکی از مسائلی که خانواده ها تقاضا دارند بحث مجوز رشته های تحصیلی در خارگ است که نیازمند نگاه ویژه آموزش و پرورش است. نباید استعدادهای دانش آموزان عزیز ما به علت محصور کردن رشته ریاضی یا تجربی خاموش شود. در کنار این در رشته های فنی نیز لازم است تجدید نظر صورت گیرد و مجوزهای لازم داده شود.

امام جمعه خارگ به موفقیت سپاه در پرتاب ماهواره نور ۳ پرداخت و افزود: نیروی هوافضای سپاه با توجه به توان داخلی در تولید ماهواره نور و پرتاب گری که در ۵۰۰ ثانیه ماهواره را در ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار می دهد و با موشک نقطه زن افتخار آفرینی می کند اما شورای عالی فضای مجازی موشک هایی که از سراسر دنیا بر قلب جوان و نوجوان ما در شبکه های اجتماعی جهت تسخیر قلوب آنها شلیک می کند هیچ پدافندی را فعال نمی کند. کشورهای مختلف قوانین رسانه ای دارند اما در کشور ما ولنگاری مجازی بدون هیچ قانونی دارد به فرهنگ عمومی ضربه می زند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha